Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Canadien

Medlem
Menade att SAS såg dem, jag korrigerade detta nu! :)

Awardfares ringer/mailar inte SAS för att fråga om platstillgång utan använder sig av de officiella söktjänster som United, SAS, Air Canada samt Avianca har på sina hemsidor. Ingen av dessa visar Singapore Airlines First med någon tillförlitlighet för Eurobonus tillgång. Awardfares har tidigare också sökt på Expertflyer och kanske på SQ men det ger inte speciellt säker info. Bäst är att ringa SAS om man vill leta SQ First och boka med Eurobonus.
 

pqvst

Medlem
Hej!
Jag hittar inte Singapore airlines (har premiumkonto) i First mellan singapore - hong kong.
Dessa flights finns om jag ringer direkt till SAS, bör ni inte kunna få in dem på Awardfares då?

För alla som undrar så finns de bra tillgänglighet på Singapore Airlines (Nya Suites) mellan Singapore - Hong Kong & Singapore - Shanghai.
Detta bekräftat av SAS Diamantsupport precis.

Det går tyvärr inte att se SQ F på alla rutter i dagsläget med AwardFares. Vi lyckades göra det tidigare under året, men just nu har vi tyvärr inget sätt att få tag på dem :/
 
Vill bara meddela att Awardfare visar bra många första klass säten med Air China i december från Europa till Asien.
Men när jag ringer Tallinn finns inte dessa stolar!
 

Tonton

Medlem
Vill bara meddela att Awardfare visar bra många första klass säten med Air China i december från Europa till Asien.
Men när jag ringer Tallinn finns inte dessa stolar!

Ja, Awardfares visar ganska mycket tillgänglighet på Air China F närmsta tiden - det är ju korrekt i all välmening då det är United och LifeMiles som visar First. SAS Eurobonus visar inga Firstplatser online på något sätt - och det är således aldrig helt säkert att det går en boka en First Class-säte man ser tillgänglighet på. Det enda sättet att helt och hållet veta om det finns är att ringa in.

Vi måste komma ihåg att tillgänglighet skiljer sig åt emellan de olika programmen.

Exempelvis så ser du på denna att både United och LifeMiles visar tillgänglighet i F - och gissningsvis har således Eurobonus också tillgänglighet, men det är inte säkert. Därav * och extratexten "estimated availability based on other providers" som finns där.

Skärmavbild 2019-10-08 kl. 17.55.28.png
 

pqvst

Medlem
Vill bara meddela att Awardfare visar bra många första klass säten med Air China i december från Europa till Asien.
Men när jag ringer Tallinn finns inte dessa stolar!

Intressant. Frågade du bara om något enstaka datum eller flera olika datum? Vilken rutt va det? Har du något exempel på rutt och datum som du hittade på AwardFares men som Tallinn inte kunde se?

Eftersom det inte verkar bokas så många Air China awards rent generellt så har vi egentligen ganska lite data på hur pass United tillgängligheten stämmer med EuroBonus tillgängligheten. Själv har jag aldrig försökt boka Air China awards. Men eftersom Business tillgängligheten stämmer bra mellan alla program så trodde jag att även First skulle göra det. Men det är ju bara en gissning.
 
Intressant. Frågade du bara om något enstaka datum eller flera olika datum? Vilken rutt va det? Har du något exempel på rutt och datum som du hittade på AwardFares men som Tallinn inte kunde se?

Eftersom det inte verkar bokas så många Air China awards rent generellt så har vi egentligen ganska lite data på hur pass United tillgängligheten stämmer med EuroBonus tillgängligheten. Själv har jag aldrig försökt boka Air China awards. Men eftersom Business tillgängligheten stämmer bra mellan alla program så trodde jag att även First skulle göra det. Men det är ju bara en gissning.

Jag kan inte kolla på awardfares nu (sitter på toa). Men rent generellt så fanns där god tillgång till business säten när jag ringde Tallinn.

Kollade 21 - 26 dec, via awardfares skulle de finnas plats men hos tallin fanns bara en plats ledig.

Detta var för air china mellan Frankfurt - Peking (Beijing)
 
Toppen