Senaste nytt

Sixt - Generella frågor

Har en ”betala senare” bokning hos Sixt LAX i 10 dagar. Jag behöver bilen bara dom 5 första dagarna visar det sig nu.
Tyvärr finns inte den bilkategorin kvar så jag kan inte ändra bokning. Och kategorier under den jag har bokat är dyrare än den daily rate jag har på min nuvarande bokning.
Om jag lämnar tillbaka bilen efter 5 dagar kommer jag bara betala för dom dagarna jag använt bilen med den rate jag fick när jag gjorde bokningen? Borde jag säga till när jag hämtar bilen ?
 
Åker till NYC den 24e och hyrt en bil av SIXT på deras kontor på Manhattan. Någon som har erfarenhet av detta - sen vad tror ni man kan få för bil? Jag är SIXT Diamond och har hyrt en Cadillac XTS utifrån bokningen.
Läst att det kontoret i princip bara kör Cadillac. (Manhattan Car Rental - Cheap Deals - SIXT)
XTS är väl Cadillacs största sedan så den skulle jag vara nöjd med. Gissar att en uppgradering från den blir till någon av deras mindre SUVs och då hade jag hellre tagit XTS. om du inte har massa packning då är nog någon av suvarna enklare att packa i.
Om dom nu inte är på bra humör och ger dig en escalade :)
 

Mr Basic

Medlem
Upp till en månad, har vart så olika de få hyror jag haft så kan inte ge mer exakt svar än så tyvärr
Uppdatering.
Efter att ha väntat 5 veckor kontaktade jag Sixt Sverige (inga poäng och bokningen syntes inte i min Sixt-profil). Trots att jag följde instruktionerna med att lämna fram ett ”riktigt” Eurobonus-kort vid uthämtning av bil hade det inte registrerats, dåligt. Fick dock mkt bra bemötande av kundtjänst som snabbt kontaktade Sixt Norge, bra. Fick meddelande att det kan ta upp till 8 veckor tills poängen kommer in på kontot.
 

Erikhaka

Medlem
Har en ”betala senare” bokning hos Sixt LAX i 10 dagar. Jag behöver bilen bara dom 5 första dagarna visar det sig nu.
Tyvärr finns inte den bilkategorin kvar så jag kan inte ändra bokning. Och kategorier under den jag har bokat är dyrare än den daily rate jag har på min nuvarande bokning.
Om jag lämnar tillbaka bilen efter 5 dagar kommer jag bara betala för dom dagarna jag använt bilen med den rate jag fick när jag gjorde bokningen? Borde jag säga till när jag hämtar bilen ?

Jag lämnade tillbaka min bil 4 dagar tidigt i februari. Blev bara debiterad för de 6 dygn jag använde bilen. Detta var på LAX.
 
Uppföljning:
Skrev till Sixt kundservice via Facebook Messenger med den här frågan, innan jag kom på att kolla här på BC...
Personen jag skrev med ringde upp (otippat) och förklarade att det inte var några problem att lämna tillbaka bilen tidigt med ungefär den daily rate jag hade bokat för. Eftersom min bokning var mer än 7 dagar så hade jag i priset fått en vecko-rabatt så daily rate kunde stiga lite just för att den rabatten skulle då försvinna.
I mitt exempel hade jag 56$/dag och han sa att den skulle troligtvis stiga till 60-65$/dag, detta för XFAZ kategorin.
 

hco

Medlem
Fick dock mkt bra bemötande av kundtjänst som snabbt kontaktade Sixt Norge, bra. Fick meddelande att det kan ta upp till 8 veckor tills poängen kommer in på kontot.

Majoriteten av mina Sixt-hyror i Norge har ej postat till EB. Svenska kundtjänsten är dock bra och hjälpsam. Fixade allting manuellt.
 

Dbodenfo

Medlem
Läst att det kontoret i princip bara kör Cadillac. (Manhattan Car Rental - Cheap Deals - SIXT)
XTS är väl Cadillacs största sedan så den skulle jag vara nöjd med. Gissar att en uppgradering från den blir till någon av deras mindre SUVs och då hade jag hellre tagit XTS. om du inte har massa packning då är nog någon av suvarna enklare att packa i.
Om dom nu inte är på bra humör och ger dig en escalade :)

Rullade in på kontoret och de sa gå in i garaget och peka på den bil du vill ha. Blev en vinröd escalade!

kan rekommendera Sixt Battery park kontoret.
 

Mikael S

Medlem
Provade nu Sixt Arlanda istf Avis som jag brukar hyra ifrån, och är inte direkt imponerad. Förutom en del initialt strul med datorerna vid utlämnande så fick jag först en bil som jag vägrade ta emot. Repor och bucklor lite överallt, stenskott och spräckt framruta precis framför föraren etc.

Fick sedan en annan bil som bara hade en skada registrerad men där jag upptäckte dörruppslag, stenskott och repor som de fick fylla i, i skaderapporten.

Dagen efter fipplande jag runt i menyerna och konstaterar att oljenivån är nere på absolut miniminivå. Ja sånt kan hända så när vi stack från Sthlm och norröver stannade vi till på Arlanda och bad om mer olja (tog en timme att få till då de var tvungna att åka till OKQ8 och handla). Har hyrt i 3 veckor och tänker avverka 2-300 mil så vill mest förebygga ngn röd lampa och att jag måste jaga reda på rätt oljekvalitet etc.

Nu ser jag att bilen dessutom kör på dubbfria vinterdäck. Nokian hakepelitta R3. Är inte det lite märkligt, i juni, och 30 graders värme?

Men visst Mercedes E220 är en trevlig bil och personalen är supertrevlig, men lite struliga tycker jag nog allt de är. Och vinterdäck känns ju minst sagt märkligt.
 
Toppen