Senaste nytt

Resor till England för att se fotboll

trekker

Medlem
Wembley funkade bra under byggnationen av den vettiga arenan, speciellt om man bodde på Wembley Hilton, men nu är jag rejält OT och har lämnat Underground sorry.

EK
OT ja men du har helt rätt, Hilton Wembley för match på Wembley var grymt. Rätt grym takbar där innan match också. Däremot värdelöst att ta sig ifrån Wembley med tuben efter match, speciellt när det var 80000+ där. Fast lärde mig snabbt att smita via Alperton.
 
BC levererar som vanligt, tack för alla svar, vi får se vad det blir för transport.

För er som är intresserade, tanken var att vi skulle till Selhurst Park på lördag för Crystal Palace vs Wolves men matchen flyttades till söndagen för ett par veckor sedan. Tyvärr inga andra premier league matcher på lördagen, vi fick tag i biljetter till derbyt Millwall vs QPR på the Den. På söndagen blir det Chelsea vs Liverpool. Får hoppas på ett lika resultat i den matchen då grabbarna håller på varsitt lag.
 

Tonton

Medlem
BC levererar som vanligt, tack för alla svar, vi får se vad det blir för transport.

För er som är intresserade, tanken var att vi skulle till Selhurst Park på lördag för Crystal Palace vs Wolves men matchen flyttades till söndagen för ett par veckor sedan. Tyvärr inga andra premier league matcher på lördagen, vi fick tag i biljetter till derbyt Millwall vs QPR på the Den. På söndagen blir det Chelsea vs Liverpool. Får hoppas på ett lika resultat i den matchen då grabbarna håller på varsitt lag.

Bra smak med Palace! ;)

Jag brukar kunna köpa extrabiljetter till Palace matcher - så hojta till om ni vill gå någon annan gång - så kan jag kanske fixa!

Med det sagt - The Den är inte illa det heller! Har spenderat många helger där när jag bodde i London. När Palace inte lirade hemma så brukade jag passa på att gå på antingen The Den eller Craven Cottage, beroende på vilka som hade hemmamatch på helgen.
 
Bra smak med Palace! ;)

Jag brukar kunna köpa extrabiljetter till Palace matcher - så hojta till om ni vill gå någon annan gång - så kan jag kanske fixa!

Med det sagt - The Den är inte illa det heller! Har spenderat många helger där när jag bodde i London. När Palace inte lirade hemma så brukade jag passa på att gå på antingen The Den eller Craven Cottage, beroende på vilka som hade hemmamatch på helgen.


Tack för generöst erbjudande, det nappar vi gärna på om det blir aktuellt. Men jag får nog erkänna att anledningen till Londonhelgen var nog inte Crystal Palace.
 

Tonton

Medlem
Tack för generöst erbjudande, det nappar vi gärna på om det blir aktuellt. Men jag får nog erkänna att anledningen till Londonhelgen var nog inte Crystal Palace.

Så är det alltid - innan man inser vilken atmosfär det är på Selhurst! ;) Emirates, Stamford Bridge, Olympiastadium - ingen är i närheten av samma tryck. Riktig fotboll vs kommersiell show :p
 

trekker

Medlem
Så är det alltid - innan man inser vilken atmosfär det är på Selhurst! ;) Emirates, Stamford Bridge, Olympiastadium - ingen är i närheten av samma tryck. Riktig fotboll vs kommersiell show :p
Men nu nämnde du 3 bibliotek. CP har onekligen bra fans, sjunger bra på bortamatcher också. Var på den dör arenan för 20 år sedan och kollade på Wimbledon, bra arena. Men bäst arena i London, England och troligen världen är Tottenham Hotspur Stadium :D:D:D
 

jerixon

Medlem
Jag gillar med Selhurst även om Palace är scum....
Dock trevligt med egen öl och alltid skön stämning på läktaren.
Bra med rabatt på Cronx brewery med matchbiljett också =)

Blir ju gött tryck när snubben bredvid står upp 90 minuter i t-shirt och sjunger glatt trots lite regn. 7 grader och snålblåst :p

Så är det alltid - innan man inser vilken atmosfär det är på Selhurst! ;) Emirates, Stamford Bridge, Olympiastadium - ingen är i närheten av samma tryck. Riktig fotboll vs kommersiell show :p
 

Agö

Medlem
The Real Deal var att köra Northern Line upp till Underhill och se Barnet lira. Lower Leagues för kulturen, Premier League på TV, den perfekta helgen.
 
Toppen