Senaste nytt

Negraderad från first till business..

ZZZebra

Medlem
Vidare tycker jag det är lustigt att restiden på flyget har ändrats så att ankomst är 20 minuter tidigare än innan, men restiden har förlängts med 35 minuter. Jag vet inte hur det går ihop.

Orkar inte kolla nu när klockan ställs om, men med största sannolikhet har det med övergång till sommartid att göra. Man landar "enligt klockan" 25 minuter tidigare men den faktiska flygtiden är istället 35 minuter längre. Blir ganska exakt "den felande timmen"

Har råkat ut för ändringar på såväl Finnair, SAS, LH, BA och det har aldrig varit något problem att få ändra eller avboka (bara hänt en gång med AY). Ibland har ändringarna varit ytterest marginella men har då kunnat ändra även billiga biljettklasser. Sedan kan givetvis status påverka också.

Så håller med de som skriver:

1. Ta fram ett alternativ du själv vill ha. Med lagom längd på stopp.
2. Ring igen och prova First-supporten i första hand och i andra hand vanliga supporten.

Lycka till!
 

wille

Medlem
@Hachans hur blev det till slut? Samma case för mig nu då de byter plan och first försvinner på fredagar under men resperiod...

Det var verkligen en HUACA-moment, jag ringde in efter semestertider och fick prata med en person som gjorde det möjligt att boka om, få refund på mellanskillnaden på legget, eller att avboka hela resan i sin helhet med full refund. Jag ringde till: +49 69 867 99444.

Det blev alternativ nr 3.

Stort tack till alla som har hjälpt och stöttat mig i denna tråd!
 

jumbooze

Medlem
Det var verkligen en HUACA-moment, jag ringde in efter semestertider och fick prata med en person som gjorde det möjligt att boka om, få refund på mellanskillnaden på legget, eller att avboka hela resan i sin helhet med full refund. Jag ringde till: +49 69 867 99444.

Det blev alternativ nr 3.

Stort tack till alla som har hjälpt och stöttat mig i denna tråd!
Kommer du ihåg vad de beräknade mellanskillnaden på legget till?
 

SimonXYZ

Medlem
Jag blev nedgraderad från First till Business i måndags. Det är för en flygning i november till Singapore. Jag var bokade med SQ B777-300ER som blev bytt till A350. Det gällde codeshare med LH-nummer. Biljetten köpt av Swiss, men ingen notifiering från dem. Jag hade givetvis equipment change-alert host ExperFlyer, så ingen fara för min del, men kan vara bra att tänka på om ni har bokat med dem. Man vill givetvis bli notifierad så fort som möjlighet för ökad chans att kunna boka om (i mitt fall måste det finnas platser i bokningsklass A).
 
Toppen