Håller inte alls med. Han har köpt en tjänst som Lufthansa inte kan leverera. Då ska han ha rätt till full återbetalning eller ombokning. Ombokning ska självklart vara kostnadsfritt.
Det är inte så mycket att tycka. Det är ingen inställd flight och därför gäller inte samma mekanismer som vid inställda flighter inom EU-reglerna. Naturligtvis ska kompensation ges för nedgraderingen enligt de reglerna, men i övrigt finns ingenting att hämta rent formellt. Sen kan man tycka att Lufthansa borde vara schyssta, erbjuda ombokning eller liknande, men det är helt upp till dem. Det är tveksamt om Lufthansa skulle visa goodwill på de absolut billigaste First-biljetterna.
Ombokningen på sista flyget kan man synpunkter på. Men i övrigt så är det downgradekompensation som gäller.
Vidare tycker jag det är lustigt att restiden på flyget har ändrats så att ankomst är 20 minuter tidigare än innan, men restiden har förlängts med 35 minuter. Jag vet inte hur det går ihop.