Senaste nytt

Los Angeles - vad ska vi inte missa?

Patrik

Medlem
Vi är familj med tonårsbarn som kommer spendera några dagar i Los Angeles i sommar, vilka är era bästa tips, d.v.s. vad borde vi inte missa?

The Grove och Griffith Observatory är typ vad jag har uppskrivet för stunden, behöver fler tips/förslag och gärna på restauranger som värda ett besök (inte fine-dining utan bra medelklass restauranger) Vi kommer utgå ifrån Santa Monica.
 

Big Birger

Medlem
Cykla/promenera söderut från Santa Monica Pier till "Venice Beach" är supernajs. Lite kul att passera "Venice Muscle Beach" där det finns en big boys som gillar att träna inför publik. :)

Kan vara rätt kul att boka in en TV-inspelning. Såg "Conan" för något år sedan. Ganska kul att se hur det går till, och även se andra inspelningsplatser för TV-program. Finns ett antal olika TV-studios med olika "tours" som inte kostar skjortan.

Sportevenemang är kul, om det finns något att titta på under sommaren.

Har hört mycket gott om "sing-a-long" i Hollywood Bowl, men inte varit där själv.

Finns en risk att det är lite väl mycket kö för Disneyland och Universal Studios om ni är där under semestertider för amerikaner.
 

Patrik

Medlem
Finns en risk att det är lite väl mycket kö för Disneyland och Universal Studios om ni är där under semestertider för amerikaner.

Vi funderade på Universal, men jag känner mig väldigt osäker om det är värt både pengarna och stressnivån (köer och antal besökare). Vi är inga "nöjesparksfantaster" någon av oss i familjen.
 

lars.dec8

Medlem
Jag var där med en 16 åring för några år sedan och kombinerade Universal på förmiddagen (var där när de öppnar) och Warner Bros studio tour på em. Det var en kanondag.
Hyr cyklar och ta en tur efter stranden och området Venice. Många sköna matställen där.
Hyr en cab och kör efter kusten bort till Malibu beach och ta en tur runt i Beverly Hills.
 

Tjaeng

Medlem
Topanga State Park - Los Liones Trailhead till Parker Mesa Overlook.

Bästa vandringsrutt och utsikts-payoff om man utgår från Santa Monica och vill hinna med både hajk och middag på stan efteråt.
 

kristerj

Medlem
Jag vill slå ett slag för forntidsdjur - La Brea Tar Pits TAR PITS HOMEPAGE. Ett mycket trevligt museum där man kan se djur som fångats i tjäran för miljoner år sedan. Lagom stort och pedagogiskt uppbyggt.
 

Hachans

Medlem
Vi funderade på Universal, men jag känner mig väldigt osäker om det är värt både pengarna och stressnivån (köer och antal besökare). Vi är inga "nöjesparksfantaster" någon av oss i familjen.

Slår ett slag för VIP-upplevelsen. Dyrt som fan men riktigt riktigt roligt. Man får uppleva parken i en liten grupp. Inleds med mysig frukost i lounge, Långa besök bakom kulisserna på inspelningsplatserna, man får vandra omkring i rekvisitaförrådet och kolla in i lite olika studios. Sen blir det lunch i privat matsal och så åker man allt utan att stå i kö någonstans. Kvällen för oss avslutades med att kolla på ljusshowen på Hogwarts i en separat VIP-fålla med vakter som körde iväg alla andra. Universal i LA skiljer sig från den i Florida då denna är en aktiv studio medan den i Florida är en ren nöjespark.

Är ni sugna ändå men inte vill betala för vipupplevelsen så åk en måndag eller tisdag. Vi var där måndagen efter Thanksgiving, hade inte behövt några fastpass för köernas skull. Det var inget folk någonstans.
 

Robert flysas

Moderator
Vi är familj med tonårsbarn som kommer spendera några dagar i Los Angeles i sommar, vilka är era bästa tips, d.v.s. vad borde vi inte missa?

The Grove och Griffith Observatory är typ vad jag har uppskrivet för stunden, behöver fler tips/förslag och gärna på restauranger som värda ett besök (inte fine-dining utan bra medelklass restauranger) Vi kommer utgå ifrån Santa Monica.

Rodeo Drive:cool: om ni gillar kändisar o kolla in lyxen. Inte långt från Santa Monica. Vi brukar ta en tur dit, kolla runt o en middag innan vi åker tillbaka till Santa Monica. Tog ni det hotellet du tänkte på ? Önskar er en riktigt härlig resa. Mitt äventyr där börjar om 9 mån ungefär.
 
Toppen