Senaste nytt

United Polaris lounge i Los Angeles

Så för att komma till loungen borde man gå genom security i TBIT, går väl rätt snabbt som business, och traska bort till T7 airside eller gå direkt till T7 (kan man ens gå igenom security vid T7 med en international biljett) ?

Jag glömde kolla upp det här idag innan jag kom till flygplatsen och gick därför igenom security i internationella terminalen.
När jag kom till loungen och personalen i receptionen sa att jag behövde räkna med minst 30 min till internationella terminalen svara jag lite skämtsamt att såhär ser man ut om man gör det på under 20 min.
Frågade om jag istället kunde gått genom security i terminal 7 istället och det sa hon Ja till utan att tveka på. Absolut något jag tänker prova nästa gång, som jag hoppas de blir :p

Har någon annan testat gå genom secutiry i T7 med en resa som ”startar” från internationella terminalen för att gå direkt till polaris och kan bekräfta att det är möjligt ?
 

Brogren

Medlem
Jag glömde kolla upp det här idag innan jag kom till flygplatsen och gick därför igenom security i internationella terminalen.
När jag kom till loungen och personalen i receptionen sa att jag behövde räkna med minst 30 min till internationella terminalen svara jag lite skämtsamt att såhär ser man ut om man gör det på under 20 min.
Frågade om jag istället kunde gått genom security i terminal 7 istället och det sa hon Ja till utan att tveka på. Absolut något jag tänker prova nästa gång, som jag hoppas de blir :p

Har någon annan testat gå genom secutiry i T7 med en resa som ”startar” från internationella terminalen för att gå direkt till polaris och kan bekräfta att det är möjligt ?

Jag ser inte varför man inte skulle kunna det om du inte har bagage att checka in. Googlade runt lite och tidigare verkade det vara så att du behövde passera security från terminalen där ditt flyg avgår. Detta har dock ändrats sedan några år tillbaka.
 

palmen

Moderator
Jag ser inte varför man inte skulle kunna det om du inte har bagage att checka in. Googlade runt lite och tidigare verkade det vara så att du behövde passera security från terminalen där ditt flyg avgår. Detta har dock ändrats sedan några år tillbaka.
Behöver man inte ett fysiskt boardingkort också? I så fall måste man väl bort till TBIT i vilket fall?
 
Behöver man inte ett fysiskt boardingkort också? I så fall måste man väl bort till TBIT i vilket fall?

Kan man inte få ut det i en United self-service kiosk för en SAS flygning ?
Då jag åkt ”hem” med ett inrikes United flight så har jag använt en sån kiosk utan problem, men de kanske är just för jag har United som första flyg?
 

Senator

Moderator
Kan man inte få ut det i en United self-service kiosk för en SAS flygning ?
Då jag åkt ”hem” med ett inrikes United flight så har jag använt en sån kiosk utan problem, men de kanske är just för jag har United som första flyg?

Bara om första segment är med United. Men om resan börjar på LAX så behöver du ett SAS boardingkort.

Jag har klivit in via andra terminaler på LAX utan problem, särskilt de som hänger ihop från TBIT upp till T8. Ett krav om fysiskt boardingkort har jag aldrig fått
 

Brogren

Medlem
Behöver man inte ett fysiskt boardingkort också? I så fall måste man väl bort till TBIT i vilket fall?

När jag flög från LAX med LH i november gick det bra med mobilt boardingkort på hemresan, så något krav på fysiskt boardingkort verkar inte finnas kvar iaf. Oavsett om det är utskrivet på flygplatsen eller hemma.
 
Last edited:

Capa

Medlem
Inga som helst problem att kliva in genom security på T7 idag heller med ett mobilt boardingkort i SAS-appen för SK940 hem till Sverige. Inte ens en kommentar om att jag var på väg in på "fel" terminal.

Om man har bagage att checka in och startar sin resa på LAX med SAS, måste man då checka in i TBIT (alltså gå direkt till T7 är inte möjligt)?
 
Toppen