Senaste nytt

Namn på kreditkort

Delayed

Medlem
Hej!

Jag har tre förnamn "förnamn1 förnamn2 tilltalsnamn efternamn". Roade mig att titta i kortleken och ett kort har alla tre förnamnen utskrivna samt efternamn. De flesta har dock tilltalsnamn plus efternamn.

Amex är dock lite udda då det har "initialförnamn1 initialförnamn2 initialtilltalsnamn efternamn" alltså tre fristående bokstäver plus efternamn. Har såvitt jag vet aldrig ställt till några problem men undrar ändå om någon ser några "risker" med den lite udda namnsättningen på amexkortet.
 

andreash

Medlem
Har också samma stil på vissa av mina kort men aldrig varit något problem. Låter som lite udda sätt som Amex skrivit ut ditt namn
 

Tonton

Medlem
Amex är dock lite udda då det har "initialförnamn1 initialförnamn2 initialtilltalsnamn efternamn" alltså tre fristående bokstäver plus efternamn. Har såvitt jag vet aldrig ställt till några problem men undrar ändå om någon ser några "risker" med den lite udda namnsättningen på amexkortet.

Det där är vanligt i UK. Alla mina kort jag hade där körde på den varianten - "Tonton XY Efternamn" stod det på mina kort. Kan tänka mig att det är en anledning till att Amex har det så här också, eftersom deras Europeiska HQ ligger utanför Brighton. Många brev osv, inklusive korten, tror jag skickas ifrån UK.
 

malmokalle

Medlem
Finns väl ingen som tittar på namnet på kortet? Använder ofta min frus kort när vi är ute och resor. Funkar även på signaturköp.
 
Toppen