Senator
Moderator
Det har varit mycket negativt om särskilt Lufthansa på senare tid. Jag står själv i klagokören då jag har under 18 år varit en "Fanhansa" och tyckt att Lufthansa har alltid levererat en stabil kundupplevelse. Ombord deras produkt (inklusive Lufthansa First) upplever jag inte samma sak längre och väljer andra bolag istället. Men, som Miles & More Senator tycker jag livet fortfarande är bra gällande andra upplevelser. Här kommer ett axplock av bra saker mellan februari och juni som babyhjärnan har glömt posta
Tack för att du flyger Lufthansa First
Jag gillar postalt. Jag tycker det är snyggt att skicka ut en sådan anteckningsbok till oss. Jag vet att minst två andra Senatorer här på BC som också flyger Revenue First ibland fick samma.
Grattis på födelsedagen
Också ett postalt utskick som är snyggt. Varje år, M&M har ett bra CRM system i ryggen.
Till och med lite fyndigt för att vara tyskt
"When shit hits the fan"
Min sista resa innan Mini-Senator så hamnade jag i en av vinterns stormar på USA:s Östkust. Vaknade en fredagsmorgon och alla LH/LX/OS flyg från BOS, PHL, IAD, JFK/EWR var inställda. Jag har en Z-klass med paid upgrade till A-klass på LH401 från JFK till FRA på eftermiddagen.
Kudos till både LH/LX som jobbade hårt att hitta alternativ tillsammans med mig. Det blev tillslut EWR-FLL, MIA-ZRH-ARN i fullpris J-klass hem.
Dock "glömde" vi alla min A-klass uppgradering och när jag skulle göra mina utlägg en månad senare insåg jag detta. Ringde då Lufthansa First-linjen som beklagade sig himla mycket, och 48t senare var mitt AMEX krediterat. Så det går om viljan finns
Summa summarum: jag känner alltid som SEN att jag tagit hand om i alla lägen. Men Lufthansa måste göra något med produkten i luften. Den är inte ens medelmåttig längre, den är under medels.
Tack för att du flyger Lufthansa First
Jag gillar postalt. Jag tycker det är snyggt att skicka ut en sådan anteckningsbok till oss. Jag vet att minst två andra Senatorer här på BC som också flyger Revenue First ibland fick samma.
Grattis på födelsedagen
Också ett postalt utskick som är snyggt. Varje år, M&M har ett bra CRM system i ryggen.
Till och med lite fyndigt för att vara tyskt
"When shit hits the fan"
Min sista resa innan Mini-Senator så hamnade jag i en av vinterns stormar på USA:s Östkust. Vaknade en fredagsmorgon och alla LH/LX/OS flyg från BOS, PHL, IAD, JFK/EWR var inställda. Jag har en Z-klass med paid upgrade till A-klass på LH401 från JFK till FRA på eftermiddagen.
Kudos till både LH/LX som jobbade hårt att hitta alternativ tillsammans med mig. Det blev tillslut EWR-FLL, MIA-ZRH-ARN i fullpris J-klass hem.
Dock "glömde" vi alla min A-klass uppgradering och när jag skulle göra mina utlägg en månad senare insåg jag detta. Ringde då Lufthansa First-linjen som beklagade sig himla mycket, och 48t senare var mitt AMEX krediterat. Så det går om viljan finns
Summa summarum: jag känner alltid som SEN att jag tagit hand om i alla lägen. Men Lufthansa måste göra något med produkten i luften. Den är inte ens medelmåttig längre, den är under medels.
Last edited: