Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

Nix, ingen upgrade ännu.

Hertz har nu börjat med, åtminstone på vissa orter i USA, med Ultimate Choice. Du väljer vilken bil du vill, i zonen du tillhör, om du har bokat minst en Intermediate bil, Booking Class C (ICAR).
I förra veckan i San Francisco åkte jag iväg i en Prestige Collection (Z4, Infiniti QX60), men bokat i class C. Det tycker jag är en bra deal om bättre bilar finns tillgängliga när man hämtar.
 

Canadien

Medlem
Nix, ingen upgrade ännu.

Hertz har nu börjat med, åtminstone på vissa orter i USA, med Ultimate Choice. Du väljer vilken bil du vill, i zonen du tillhör, om du har bokat minst en Intermediate bil, Booking Class C (ICAR).
I förra veckan i San Francisco åkte jag iväg i en Prestige Collection (Z4, Infiniti QX60), men bokat i class C. Det tycker jag är en bra deal om bättre bilar finns tillgängliga när man hämtar.
Hur vet man vilka orter de kör detta på? Har en Miami om ett par veckor som jag velar mellan Sixt o Hertz...
 
Lite svårt att hitta informationen på Hertz hemsida, men detta gäller från juni 2017. Fler städer kommer.

Available Nationwide at Select Airport Locations
Austin Atlanta Nashville Cleveland Miami
Boston Charlotte Newark Denver Orlando
Chicago Dallas Philadelphia Detroit Phoenix
Fort Lauderdale Las Vegas Washington DC Houston Portland
Raleigh Los Angeles San Francisco Kansas City San Jose
San Diego Minneapolis New York St. Louis
Seattle

Det brukar dessutom stå något liknande nedan, när man söker mera information om uthyrningskontoret:
  • Specialservice vid detta uthyrningskontor
  • Särskilda instruktioner vid detta uthyrningskontor – NEW AT HERTZ FT. LAUDERDALE INTERNATIONAL AIRPORT: Hertz Ultimate Choice™.
    With Hertz Ultimate Choice™, you choose your vehicle. There's no need to search for a number or specific car in our lot. Ultimate Choice™ lets you get on your way even faster. Gold members: When you book an Intermediate class vehicle or higher, you have access to exclusive vehicles based on your status. Learn more.


När jag sökte idag på Newark kom detta pop-up info:
Hertz_pop-up.png
 
Last edited:

FFlash

Medlem
Sådär slutade mitt Presidential år hos Hertz 2017. Har en massa poäng på kontot men har aldrig hittat vägen att utnyttja poängen. Servicen inclusive upgrades etc har varit sisådär och måste nog säga att detta program är det mest usla jag varit med om hittills.
Det blir nog att nyttja EB-promokoder på Avis framöver. Skulle vara roligt att spendera de Hertz gold poäng jag har men sorry reward points cannot be used for this rental...
Mister President, that was it :)
 

aldrighemma

Medlem
Jo det var precis det jag läste, men vad jag kan förstå av denna tråd och googling på andra forum så verkar inte uppgradering vara "garanterad", trots att det är vad det står då man läser listan med förmåner för presidents circle både på svenska och amerikanska sidan.

Är det någon som faktiskt fått en upgrade bekräftad innan bilen ska hämtas? Det står ju faktiskt confirmed upgrade på den amerikanska hertz sidan.
En liten update:
Jag bestämde mig trots allt för att chansa på upgrades, och bokade bilar som egentligen var för små för oss... Prisskillnaden till större bilar var rätt stor på totalt 3 veckors hyra.
Jag fick faktiskt upgrades på alla 3 bokningar jag hade över jul/nyår i USA. På en bokning var jag inte riktigt nöjd med min upgrade, men fick utan problem välja en annan större bil. Dock fick jag ingen bekräftelse på större bil innan jag hämtade den, trots att jag försökte. Så vad "confirmed upgrade" betyder vet jag fortfarande inte.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berglund

Medlem
Jag hade resa i norrland med besök på en av militärbaserna. För att komma in krävdes föranmälan av bilens registreringsskylt samt mitt personnummer. Föranmälan skulle göras till vakten senast 24 timmar innan ankomst.

Eftersom jag flög in samma dag ringde jag Hertzkontoret och förklarade läget samt nämnde att jag var just President’s Circle och därmed behövde få just den bilen jag skulle få hyra bekräftad. Det gick bra och min billiga hyra uppgraderades och bekräftades till en fin Volvo XC70, vars regplåt jag kunde anmäla i god tid till vakten.
 

FF#1

Medlem
Håller med om att Hertz program är trist. Har ett President Circle kort som utnytjas ca 10 ggr per år.
Har förvisso fått några sköna uppgraderingar men de har inte kommit av sig själv, krävt en del övertalande och likrande...

Fiesta=>Jaguar F-Pace
Clio=>Avensis och V60 hybrid
Mystery car=> V90, XC60, S90

Sist nu i USA tre veckors hyra Jeep Compass => Nissa Pathfinder, tveksamt om det vart en uppgradering.
men klagar inte hyran vart på öret vad jag hade fått i bokningen, 526,11 USD för tre veckor med gratis extra förare inte illa.

Tar i princip alltid Eurobonuspong på mina bokningar, då Hertz egna poäng är på något obegripligt sätt mer eller mindre helt oanvändbara....?
Någon som har lyckats boka en bil med såna?

Håller mig till Sixt när det går med Hertz som backup
 

Erik M

Medlem
Tar i princip alltid Eurobonuspong på mina bokningar, då Hertz egna poäng är på något obegripligt sätt mer eller mindre helt oanvändbara....?
Någon som har lyckats boka en bil med såna?

Nej, det är helt sjukt att inte ens Hertz egna agenter kan söka på tillgänglighet av poängbilar. Klaga gäran på deras Facebook eller nåt, så blir vi fler som gör det. Jag har också President men använder aldrig Hertz just för att poängen är värdelösa.
 

Gus

Medlem
Jag är Gold Plus Rewards President's Circle. Häromdagen gjorde jag en bokning till juli månad, men glömde att göra den i inloggat läge. Tydligen kan man inte lägga in sitt medlemsnumer på en redan gjord bokning. Det låter ju helt sjukt dåligt?
 

B380-9 XWB

Medlem
Jag lyckades för ett tag sedan boka en Reward-hyra i Charlotte, NC.

lpm0tYm.png


En vecka med en Mustang GT för dryga tusenlappen kan man leva med!
5500 poäng kostar en bil ur Hertz Prestige Collection.

I övrigt bör jag ha PC vid det här laget då jag är en bra bit över $4000 totalt men inte fått något nytt kort i brevlådan ännu.
Kan nämna att jag är rent allmänt är riktigt less på Hertz men gratis uppgraderingar får mig att tveka att gå över till Avis riktigt än.
 
Toppen