Senaste nytt

[GUIDE]Hur man söker Lufthansa First Awards via Lifemiles

bnr

Medlem
Vad är det bästa sättet att hitta vad som är tillgängligt avseende Singapore Airlines first class award longhaul, bokningsbart med Eurobonus? Vi vet att de är borta 329,999999 dagar före avgång, men de släpps tidigare. Måste man ringa Tallinn/SAS kundtjänst dagligen och fråga (och få dem att känna sig trakasserade) eller finns det ett smidigare sätt?
OT, men SIN-CPH-SIN har man lätt kunnat hitta med t.ex. ITA Matrix eller EF.
Finns det 4 biljetter i bokningsklass F så brukar det innebära 2 awardplatser.
Finns det 3 biljetter i bokningsklass F så brukar det innebära 1 awardplats.
Under 3 biljetter i bokningsklass F = ingen awardplats.

Se Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
OT, men SIN-CPH-SIN har man lätt kunnat hitta med t.ex. ITA Matrix eller EF.
Finns det 4 biljetter i bokningsklass F så brukar det innebära 2 awardplatser.
Finns det 3 biljetter i bokningsklass F så brukar det innebära 1 awardplats.
Under 3 biljetter i bokningsklass F = ingen awardplats.

Se Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Det är ju helt underbart om detta stämmer, det är ju hur lätt som helst att hitta 3 lediga platser på Köpenhamn-Singapore i bokningsklass F med ITA Matrix, men varken United, Aeroplan, ANA Tool eller LifeMiles kan hitta en enda awardplats i förstaklass på samma datum (Miles & More verkar dock funka).
 
Last edited:

BusinessJocke

Ny medlem
En fråga, dessa sökmotorer som ni nämner t.ex LifeMiles (där jag skapade konto igår), hur gör jag för att utnyttja den med Eurobonus? Använder jag bara sidan för att söka och sedan behöver jag ringa till SAS kundtjänst för att göra själva bokningen?
 

Tonton

Medlem
En fråga, dessa sökmotorer som ni nämner t.ex LifeMiles (där jag skapade konto igår), hur gör jag för att utnyttja den med Eurobonus? Använder jag bara sidan för att söka och sedan behöver jag ringa till SAS kundtjänst för att göra själva bokningen?

Korrekt!

I detta fall använder du LifeMiles för att se tillgängligheten på LH F längre fram i tiden. Det vanligaste är annars att titta på Uniteds hemsida för tillgänglighet på bonusresor. I båda fallen så är det exakt som du säger - sidorna används enbart för att söka och sedan ringer man till SAS kundtjänst/Tallinn (beroende på om du använder en 2-4-1) och hoppas att de ser samma tillgänglighet som du har sökt upp.
 
Jeg gjorde en henvendelse for ar år siden, og da fikk jeg dette svaret som jeg rener som positivt.
Dear MrHaugen,You have been loyal to us for many years and have accumulated a significant number of miles with the Star Alliance Partners. Your patronage is greatly appreciated. The Senator for Life Status is tied to specific criteria that must be met. This card can only be issued if you are unable to earn sufficient miles to extend your status in the usual manner.

With the flights you have taken over the past years, your current status is valid until the end of February 2016. If a further extension is questionable, the above-mentioned ruling comes into effect and the necessary requirements are checked automatically. We confirm that in your special case you have already accumulated the required number of status miles to prolong your Senator Status until 2018.

Should the conditions change in the future, you may be assured that all accounts will be reviewed again so that you are not disadvantaged in any way. It will also give you the chance of benefiting from this option at a later date. When the time comes, we will be delighted to offer you the Senator for Life Status.

Sincerely,
Your Miles & More Service Team

It is not possible to reply direct to this e-mail. Please use the feedback form at www.miles-and-more.com < Help & Contact > for your queries.

www.miles-and-more.comSitz der Gesellschaft/Corporate Headquarters:
Miles & More GmbH, Neu-Isenburg
Registereintragung/Registration:
Amtsgericht Offenbach am Main HRB 12211
Vorsitzende des Beirats/
Chair of the Advisory Board:
Simone Menne
Geschäftsführung/Executive Board:
Harald Deprosse
Roland Adrian
Gesellschafter ist die Deutsche Lufthansa AG/
Shareholder is the Deutsche Lufthansa AG
 

Canadien

Medlem
Det är ju helt underbart om detta stämmer, det är ju hur lätt som helst att hitta 3 lediga platser på Köpenhamn-Singapore i bokningsklass F med ITA Matrix, men varken United, Aeroplan, ANA Tool eller LifeMiles kan hitta en enda awardplats i förstaklass på samma datum (Miles & More verkar dock funka).

Ring SAS eller Tallinn och boka, dessa syns bara för Eurobonus och möjligen KrisFlyer.
 

filip23

Medlem
Hej, jag är helt ny här och har tidigare bara betalat direkt för business class resor. Men nu försöker jag bli som er och lära mig att boka award trips osv. Om man söker på Uniteds sida efter award resor och det tex visar 175k poäng CPH-HNL och 175k HNL-CPH, betyder det direkt översatt 175k+175k eurobonus poäng när man då ringer till Tallinn för att boka? Har även en 2-4-1 men vi är 2 som ska resa. Undrar även om det är bäst att söka på United/ANAs hemsidor för att hitta resor?

Skulle vara jätte tacksam för hjälp och råd om en flight till Hawaii från Köpenhamn/Arlanda
 
Toppen