Senaste nytt

Reflektioner från Swiss nya flaggskepp: B777-300ER

JohanA

Medlem
Jag hade min dotter, 3 år, på fönsterplats och det var perfekt. Hon sov hela tiden och hon låg tryggt i "kistan", men jag skulle verkligen inte vilja ha en vuxen person där.

Tronsätena är däremot bra med mycket plats.
 

Senator

Moderator
Jag håller med @JohanA här:
Ensam: tronsätena på sidan har grymt med plats
Två personer: mitten. Jag satt i en tvåsits på sidan och det var inget bra på premiärflighten.
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade min dotter, 3 år, på fönsterplats och det var perfekt. Hon sov hela tiden och hon låg tryggt i "kistan", men jag skulle verkligen inte vilja ha en vuxen person där.

Tronsätena är däremot bra med mycket plats.
Jag har inte åkt med SWISS Boeing 777 än men jag upplevde likdant även på SWISS Airbus A340.

Parsäte vid fönstret (på vänster sida av planet mot färdriktning. På höger sida i bilden) såg trånga ut.
SWISS PVG-ZRH.jpg
 

JohanA

Medlem
Jag har inte åkt med SWISS Boeing 777 än men jag upplevde likdant även på SWISS Airbus A340.

Parsäte vid fönstret (på vänster sida av planet mot färdriktning. På höger sida i bilden) såg trånga ut.
Visa bifogad bild 55014
Det är enligt mig ännu värre på B777 pga att de nerfällbara borden sitter mellan stolarna "ovanpå" armstödet. På A330/340 finns avläggningsutrymme men det är nästan borta på B777 så man knappt får plats med en iPad.
 

henke12

Medlem
Ser ju väldans trevligt ut!
Om man reser med en vän,
Vilka platser bör man välja då?

Reser LAX-ZRH i feb 2018 :)

Dessa har jag att välja på!
swiss.PNG
 

adhoc76

Medlem
Jag brukar köra rad 6, D,G när jag reser med sällskap.

Har 16 D/G bokat i nuläget på en kommande, men finns plats och möjlighet att byta till 6 D/G. Seatguru har en "mixed review" på de platserna p.g.a. närhet till toaletterna och galley. Dessutom har jag läst reviews som pekar på att serveringen sker bakifrån i kabinen varför platser längre bak i mitten är att föredra om det inte finns plats i den "lilla" kabinen. Hur ser du på det @EBGGOT ? Skulle du byta och varför?
 
Toppen