Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Denna tråd är tänkt att användas för att diskutera award-bokningar som andra har bokat och rapporterat om i följande tråd
http://www.businessclass.se/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2017.36076/

Genom att flytta diskussionen hit så slipper den tråden fyllas med massa frågor och diskussioner om bokningar som andra har gjort och istället innehålla information om själva bokningarna.

Vi börjar med diskussionen från min bokade resa

----------------------------------------------------------------------------


Efter 9h väntan på att SAS i Tallinn skulle öppna så jag kunde göra sista ändringen och nu är resan fulländad. Lagom kul att se 1 Lufthansa plats i First och inte få boka direkt...
Blir resa enligt följande (lägger även till lite av loungerna som jag ska besöka)
Riktigt nöjd med att kunna pricka in First från 5 olika bolag i samma bokning. Är väl bara Air China som fattas men den klarar jag mig utan ett tag till.

First Class Terminal
FRA-MUC Lufthansa Business A319
First Class Lounge Munchen
MUC-HND Lufthansa First A346
NRT-SIN ANA First B773ER
Private Room Singapore
SIN-CGK Singapore Airlines First B773

//Destination/Open Jaw//

DPS-BKK Thai Airways Business B773
BKK-NRT Thai Airways First A380
NRT-ICN Asiana Business A321
ICN-FRA Asiana First A380

För att lägga in olika färg på utresa/hemresa i Routemap så kan man lägga in följande c:yellow mellan utresan och hemesan i ruttbeskrivningen, så här till exempel:
GOT-FRA-BRU-VIE-ADD-SEZ,c:yellow;SEZ-IST-FRA-GOT

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Singapore Airlines, Thai Airways, Asiana
Kabinklass: Business, First
Avreseort: FRA
Destination: CGK/DPS
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 95000 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): ca 3200 kr
När (avresans tidpunkt): April 2017
Bokad: Ombokning Mars 2017
 

palmen

Moderator
@palmen pröjsar du eget positioneringsflyg till Frankfurt? Samt när äger resan rum?
Bokade upp ARN-FRA-ARN, ARN-MUC-ARN, ARN-ZRH-ARN på SAS kampanj för typ 1 månad sedan då det kostade 10k poäng till Tyskland. Avbokade de andra två och behöll nu ARN-FRA-ARN som har ankomst dagen innan i Frankfurt och hemresa dagen efter från Frankfurt.

Njae, Air India? ;)
Lockar inte jättemycket och då bränner man ju massa andra möjligheter till routings inom Asien

Och United borde gå att få in nu också när man får flyga till Asien via USA
Det går absolut men man får ju tyvärr inte in Nordamerika, Norra Asien, Södra Asien i samma bokning om man ska hålla sig till reglerna.

Hur lyckades du få in byte i tredje zonen?
Thai tog bort F på BKK-ICN på min flight så jag ringde och det var inga problem att boka om till BKK-NRT-ICN, de gjorde ett undantag från reglerna helt enkelt. Det går med andra ord att få igenom i systemen men de godkänner normalt inte detta. Försökte ju igår boka om utresa med 2 stopp i tredjezon också men den fick jag nej på.
 

jerixon

Medlem
Snygga bokningar!
Lär bli en riktigt härlig resa :)

Bokade upp ARN-FRA-ARN, ARN-MUC-ARN, ARN-ZRH-ARN på SAS kampanj för typ 1 månad sedan då det kostade 10k poäng till Tyskland. Avbokade de andra två och behöll nu ARN-FRA-ARN som har ankomst dagen innan i Frankfurt och hemresa dagen efter från Frankfurt.


Lockar inte jättemycket och då bränner man ju massa andra möjligheter till routings inom Asien


Det går absolut men man får ju tyvärr inte in Nordamerika, Norra Asien, Södra Asien i samma bokning om man ska hålla sig till reglerna.


Thai tog bort F på BKK-ICN på min flight så jag ringde och det var inga problem att boka om till BKK-NRT-ICN, de gjorde ett undantag från reglerna helt enkelt. Det går med andra ord att få igenom i systemen men de godkänner normalt inte detta. Försökte ju igår boka om utresa med 2 stopp i tredjezon också men den fick jag nej på.
 
Efter 9h väntan på att SAS i Tallinn skulle öppna så jag kunde göra sista ändringen och nu är resan fulländad. Lagom kul att se 1 Lufthansa plats i First och inte få boka direkt...
När (avresans tidpunkt): April 2017
Bokad: Ombokning Mars 2017

Åker du den 11:e?
Jag har utresa den 10:e på snarlik routing. Kl 01 igår såg jag tillgänglighet på LH716 FRA-HND, men den försvann innan Tallin hann öppna. >_<.
Får istället två ben med ANA F verkar det som.

Om man inte kan positionera sig i FRA separat, skulle ni föredra ARN-MUC-HND med FCL och LH F framför ARN-FRA-HND med Senator lounge och NH F?
 

palmen

Moderator
Hittar du ingen på UA79 NRT-ICN, just because?

Passar inte tidsmässigt, det var lite ont om Asiana F så jag blev låst till en flight och för att få ihop övriga flighter så fanns det bara en flight jag kunde ta där emellan och det var Asiana flighten. Det var den enda som visade bokningsbara platser åtminstone.

Åker du den 11:e?
Jag har utresa den 10:e på snarlik routing. Kl 01 igår såg jag tillgänglighet på LH716 FRA-HND, men den försvann innan Tallin hann öppna. >_<.
Får istället två ben med ANA F verkar det som.

Om man inte kan positionera sig i FRA separat, skulle ni föredra ARN-MUC-HND med FCL och LH F framför ARN-FRA-HND med Senator lounge och NH F?
Jo det stämmer, tanken var ju att åka FRA-HND men den flighten har varit nollad i några månader och nu senaste dagarna har enstaka platser kommit fram i economy och business för försäljning, inga awards.
Jag skulle alla dagar i veckan ta Lufthansa. Om du inte kör Open Jaw på utresan kan du ta det på hemresan och starta från Frankfurt och flyga hem till Arlanda. Då kan du få in FCT och FCL på resan.
 
Toppen