Senaste nytt

Upgrade - British Airways?

trekker

Medlem
Självklart skall du det!
Vad är alternativen?
Från Manchester väldigt få tyvärr. SAS fungerar bra om jag bara reser till stockholm och köpenhamn, tyvärr har ju SAS blivit klart sämre med poängintjäning sista åren och utan amex elite ligger man efter direkt. Det enda riktiga alternativet vore väl att skippa allians och status och ta det som passar bäst för varje resa, detta lockar dock inte mig då jag vill ha lite extra på resan.

Men visst, kanske skulle det vara bättre med flybe, easyjet, ryan, jet2 och norrsken. Känns dock inte alls som kul resande.
 

jsn

Medlem
Från Manchester väldigt få tyvärr. SAS fungerar bra om jag bara reser till stockholm och köpenhamn, tyvärr har ju SAS blivit klart sämre med poängintjäning sista åren och utan amex elite ligger man efter direkt. Det enda riktiga alternativet vore väl att skippa allians och status och ta det som passar bäst för varje resa, detta lockar dock inte mig då jag vill ha lite extra på resan.

Men visst, kanske skulle det vara bättre med flybe, easyjet, ryan, jet2 och norrsken. Känns dock inte alls som kul resande.
För det är ju där nyckelfrågan hamnar - vad funkar bättre än nuvarande? Om det inte finns något som upplevs som bättre så har du redan det ultimata medlemskapet, hur risigt det än upplevs :S
Ett alternativ är ju att flytta till ett ställe som har en bra flygplats med ett bra flygbolag som har ett bra medlemsprogram, men då riskerar du att bli klassad som flygnörd på riktigt ;)
 

trekker

Medlem
För det är ju där nyckelfrågan hamnar - vad funkar bättre än nuvarande? Om det inte finns något som upplevs som bättre så har du redan det ultimata medlemskapet, hur risigt det än upplevs :S
Ett alternativ är ju att flytta till ett ställe som har en bra flygplats med ett bra flygbolag som har ett bra medlemsprogram, men då riskerar du att bli klassad som flygnörd på riktigt ;)
Tycker absolut inte det är risigt, men det kunde varit bättre. Normalt har jag inget emot att byta i London och sitta en timme eller fem i galleries first. Det är när det är mer bråttom BA inte funkar så bra.
 

trekker

Medlem
Bara för att testa om allt ni skriver stämmer bokade jag om min resa till GOT med SAS till BA via LHR på 2 olika bokningar. Exakt 48 timmar efter bokning, voila!

upgrade.JPG
 

agehall

Medlem
Exakt 48 timmar efter bokning, voila!
Det där är en viktig sak att komma ihåg - de ändrade ju på detta för ett par år sedan. Tidigare kunde man boka och direkt se ifall man fick uppgraderingserbjudande eller inte. Nu måste man vänta tills 24h fönstret för avbokning är över och lite till.
 

AABack2ARN

Medlem
Bara för att testa om allt ni skriver stämmer bokade jag om min resa till GOT med SAS till BA via LHR på 2 olika bokningar. Exakt 48 timmar efter bokning, voila!

Visa bifogad bild 61101

Kul! Men blir det inte (mycket) dyrare med en bokning MAN-LHR och en bokning LHR-GOT? Har inte BA dessutom gjort det omöjligt att checka in bagagge på splittade bokningar? (Kanske inte applicerbart i just ditt fall men ändå!)
 

trekker

Medlem
Kul! Men blir det inte (mycket) dyrare med en bokning MAN-LHR och en bokning LHR-GOT? Har inte BA dessutom gjort det omöjligt att checka in bagagge på splittade bokningar? (Kanske inte applicerbart i just ditt fall men ändå!)
Det stämmer, men inte mycket då man inte kan boka Hand Baggage Only med byte. Fast jag ska erkänna att jag stannar en dag extra i London och träffar vänner samt att jag stannar kvar i london på vägen hem också då sista flyget från göteborg ankommer lhr för sent för connection.
 

trekker

Medlem
Okej, då var mitt test komplett. Efter att ALDRIG fått uppgraderingserbjudande vid bokning MAN-LHR-(Europa) så fick jag nu erbjudande på den andra riktiningen också. Jag har kollat i princip varje dag sedan bokning och idag fick jag erbjudande. Vet inte vad man ska säga men tycker det är uselt av BA att inte erbjuda detta för bokningar med connection
. upgrade 2.JPG

Och ja, jag slog till.....
 
Toppen