Senaste nytt

Reflektioner från Swiss nya flaggskepp: B777-300ER

mha321

Medlem
Hur många plan har den här fina kabinen? Jag tittar på en resa som kanske blir med Swiss, men jag hoppas slippa läsa på om olika modeller osv och istället kunna välja ett bolag med hög lägstanivå på Business.
Om du menar av swiss så tror jag det för närvarande är 3 eller 4.

Men det är samtliga 777, så det är lätt att veta vad man får. Och även den gamla kabinen på 330/340 håller en hög lägstanivå, tycker jag.
 

Swisser

Medlem
Vänner!

6. Det är så enorm skillnad på vilket plats man väljer. De fönsterrader med två platser bör undvikas så långt som möjligt. De enkla platserna A och K på alla rader är i en helt egen liga. Det är nästa som att man borde få rabatt för att sitta i de andra. Eller iofs, så blir det ju lite A och B passagerare eftersom dessa platser reserveras för HON och SEN. Jag hade plats 8B som inte var någon höjdare..

Liten sen kommentar, men jag har inte läst den här tråden tidigare.
Hur kommer det sig att du inte fick en bättre plats? Jag hade för mig att du är och har varit Senator under många års tid.
 

Senator

Moderator
Bokade rätt så sent, det var code share med United och hade en del bekymmer med att mitt statuslösa United Mileage Plus nummer var i bokningen som gjorde att jag inte fick access till SEN/HON säten.

Men dessa var redan bokade dock..
 

ACervin

Medlem
ett bolag med hög lägstanivå på Business
Etihad skall ha äkta lie flat i alla sina businesskabiner oavsett ålder sägs det. @Dr. Miles Singapore Airlines kör tyvärr en del sträckor med regional businessklass kabin, exempelvis den 8h timmar långa flygningen Brisbane-Singapore, däremot är servicen alltid superb ombord SQ och deras moderna breda stol är i mitt tycke den bästa i branschen. Skall du mot Asien så är Emirates 380 ett säkert kort (men undvik 777). Skall du över atlanten misstänker jag att det är knepigare att säkerställa en modern kabin utan att gräva ner sig i detaljerna.

Men det är värt att undersöka vilken ålder kabinen eller flygplanet har på dina avgångar, eftersom det har stort inflytande på upplevelsen. Enklast, men inte 100% säker tyvärr, är att satsa på modern flygplanstyp 380, 787, 350 vilket framgår på bokningshemsidan. Annars får man anlita det stora kunnandet på BC för att checka specifika avgångar.
 

Erik M

Medlem
Tack för ett jättebra svar på min lite offtopic fråga, @ACervin

Om du skulle ge svar på samma fråga igen, men filtrerar på Star Alliance?
Och ja, det är mot Asien.
 

jerixon

Medlem
@Senator

Har möjlighet att boka om min resa till Orlando via Montreal en dag tidigare alt senare i April nästa år.
Verkar som de flyger 777 varannan dag och på den Torsdagsavgång som jag valt har de inte den kärran.
Är det värt att boka om? Stor skillnad på kabinerna?
Vi reser två, som jag förstår gäller det att boka mittplatser?

MVH,
Johan
 

JohanA

Medlem
@Senator

Har möjlighet att boka om min resa till Orlando via Montreal en dag tidigare alt senare i April nästa år.
Verkar som de flyger 777 varannan dag och på den Torsdagsavgång som jag valt har de inte den kärran.
Är det värt att boka om? Stor skillnad på kabinerna?
Vi reser två, som jag förstår gäller det att boka mittplatser?

MVH,
Johan
Vilken klass? Om du reser i F gör det, absolut inte om du reser i Y. Om du reser i C ENBART om du kan garantera mittenraden.
 

JohanA

Medlem
Det handlar om business class, och just nu har vi mittrad bokad på A330, men klart man är lite sugen på att testa 777an :)
Reste B777 i C nyligen och om man reser två rekommenderar jag starkt mittenraden.
Parplatserna vid fönstren är alldeles för trånga med "obefintligt" avläggningsutrymme.
 
Toppen