Senaste nytt

Avis Preferred

Meazza

Medlem
Ser inga tidigare hyror för mig heller, så antar att retroaktiv intjäning inte är möjlig.

Nu skriver de ju faktiskt:

Nya Avis Preferred lojalitetsprogram gäller för hyror från och med lanseringen 12 mars 2015. Gäller inte retroaktivt.
Man kan ju dock diskutera om det verkligen är retroaktivt. Själva programmet har ju funnits ett tag, även om det är först nu som de faktiskt gör någonting av det (med nya nivåerna). Jag tycker att det hade varit rimligt att premiera oss stadiga kunder redan från början.
 

Meazza

Medlem
Härliga tider! Har nu lyckats få igenom en uppgradering av status till Avis President's Club.

Har också fått besked om att intjäningen av Eurobonus-poäng inte påverkas av deras egna program.
 

DonM

Medlem
Var inne och kollade på mitt Avis konto. Ingen av de gånger jag har hyrt i USA syns på översikten. Kollade för säkerhets skull att mitt kundnummer låg inne i kontrakten och det gör de för samtliga hyror. Någon på BC som kan se utländska / Amerikanska hyror i sina översikter (jag är inne via Avis Norge sidan)

Når dessvärre inte kravet på antal hyror, men summan överstiger gränsen på €1000. Ser att de kräver både 5 hyror och en spend på €1000. Någon som har antingen 5 hyror eller spend på över €1000 som har blivit Preferred Plus?

Har en längre och ganska dyr hyra i maj-juni (Washington DC till Austin (4 veckor one way rental)). Hade varit fint med lite förmåner/uppgradering på denna turen, men då det inte ser ut att gå igenom (eftersom de kräver BÅDE 5 hyror och €1000) så undrar jag om någon har tron på att försöka någon form av statusmatch? Hertz ger ju till exempel "Gold plus rewards" till EBD.
 

Homer

Medlem
Någon som fått detta automatiskt?
Efter din tredje bilhyra (inom 12 månader) som Avis Preferred-medlem får du ett presentkort som ger dig en fri weekendhyra
Meningen är väl att man får det varje år?
 

Vaniljvodka

Medlem
Någon som fått detta automatiskt?
Efter din tredje bilhyra (inom 12 månader) som Avis Preferred-medlem får du ett presentkort som ger dig en fri weekendhyra
Meningen är väl att man får det varje år?

Jag fick mitt presentkort i oktober efter att ha varit medlem sen juni och hyrt tre ggr.

Vet inget om hur ofta man kan erhålla en gratis weekendhyra.
 
  • Gilla
Reactions: drW

Homer

Medlem
Kalle Anka företag!

Jag ringde till Avis och frågade varför jag inte fått någon voucher,
blev som vanligt kopplade hit och dit och pratade flera personer som hade nollkoll.
Hamnade till slut hos en dansk som inte alls ville prata med mig utan sa att jag
skulle ringa det svenska numret igen, och då hade kundtjänst stängt (stänger 11:30)
 
Toppen