Senaste nytt

Vilka långlinjedestinationer tror du SAS lanserar under 2015?

Vilken eller vilka långlinjedestination/er lanserar SAS under 2015?


  • Total voters
    205
  • Poll closed .

Senator

Moderator
Jag tror fortfarande på en begränsning av en rutt som kan hanteras av ett flygplan (typ totalt flygtid fram/tillbaka 18t + 6t turnaround) eller två rutter/två flygplan som går i slinga a la ORD-ARN-HKG.. SAS har inte rådd att ha flygplan som står på marken i halva dagar. När jag tittar på vad "alla" har gjort med Bangkok där tidigare stod flygplanen från typ 14.00 till 23.00 och det krävdes två flygplan för en rutt, har Swiss, Austrian, Lufthansa, Air France, och BA till min vetskap ändrat tiderna för att få flygplanen upp i luften så snabbt som möjligt. Samma gäller med SAS.

Gällande @Agö poäng om SVG-IAH.. Tror det var få som förespådde oljeprisraset i marknaden med tanke på hur många bolag som har hedging förluster..

Jag gissar faktorer som styr är cargo och yieldmöjligheter.. BOS-ARN-PVG slinga är mitt förslag..
 

Brandten

Medlem
Man ser aldrig, eller sällan förslag till tex Sydafrika. Var massor med transfer från Sverige när vi flög ner till JNB i februari.
Visst kanske inte en hel A380 men nån avgång i veckan borde väl gå att fylla kan man tro. Varken QR eller EK erbjuder ju speciellt bra Connection med deras sena ankomster till Doha och Dubai samt natt/morgon avgångar vidare till JNB. ET har bättre men inte optimala tider.
 

Senator

Moderator
Man ser aldrig, eller sällan förslag till tex Sydafrika. Var massor med transfer från Sverige när vi flög ner till JNB i februari.
Visst kanske inte en hel A380 men nån avgång i veckan borde väl gå att fylla kan man tro. Varken QR eller EK erbjuder ju speciellt bra Connection med deras sena ankomster till Doha och Dubai samt natt/morgon avgångar vidare till JNB. ET har bättre men inte optimala tider.

Utmaningen med JNB är som jag skriver ovan.. Det kräver två flygplan för en rutt... BA, LH och AF har flygplan som står på marken från morgon till kväll...
 

Brandten

Medlem
Hm, fast man behöver väl bara två kärror om man tänkt köra dagliga avgångar?
Spelar väl inte så stor roll att det inte är samma tider man landar och lyfter på varannan dag om flighterna skulle gå så.

ARN 0700
JNB 2100
JNB 0100
ARN 1500
ARN 1900
JNB 0900


Pajar en kärra är det väl bara att göra en DY, beklaga och boka om till nästa två dagar senare. ;)
 

mha321

Medlem
Hur mycket dyrare är det att öppna på en helt ny flygplats i förhållande till bara ena änden?

Typ att en sträcka ARN-SFO borde vara billigare i princip än säg CPH-LAX (för att ta två med ungefär samma längd) eftersom man redan har avtal och så gör ground service på SFO?

Borde ju i sig inte vara uteslutet - SFO-linjen går väl fortfarande väldigt bra vad jag förstått?
 

Senator

Moderator
KLM hade i alla fall tidigare dagsresa ner till CPT och natten hem och hann med connections. Tiderna behöver anpassas så att i alla fall huvudstäderna har connections
 
Toppen