Senaste nytt

Hur få ihop 70 poäng?

Jonas H

Medlem
Med retliga 69936 poäng på kontot skulle det vara bra om det fanns något sätt att komma över 70k. Någon som har någon inte alltför kostsam ide?
 

Jonas H

Medlem
Nix, quizen var stängda och e-rewards krävde inbjudan, och den inbjudan tror jag att jag kanske fått för länge sedan men hittar inte på. Den var tydligen automatgenererad också så jag kunde inte få någon ny bara så där.
 
Kapar tråden lite då jag är i ungefär samma sits men i behov av ca 1000 qualified points för att gå upp på platinum.
Eftersom min nästa bokade stay är på ett antal nätter finns det värde av att nå nästa tier level innan.
Dock helst utan att lämna Sverige, får jag poäng för en prepaid no-show eller finns det något smartare sätt?
 

johhenrik

Medlem
Jag kan inte hjälpa dig i detalj, men jag vet att det finns IHG-hotell (HIX tror jag) som erbjuder incheckning via webben. Då kan man få in en natt utan att vara på plats. Tyvärr vet jag inte vilka, men det kan säkert googla fram.
 

Jonas C

Medlem
Jag kan inte hjälpa dig i detalj, men jag vet att det finns IHG-hotell (HIX tror jag) som erbjuder incheckning via webben. Då kan man få in en natt utan att vara på plats. Tyvärr vet jag inte vilka, men det kan säkert googla fram.
Ligger dessa i Kina? Då hade det nog varit ett billigt sätt att nå status hos IHG då det finns rätt många properties där för 200kr natten.
 

nissefalk

Medlem
Kapar tråden lite då jag är i ungefär samma sits men i behov av ca 1000 qualified points för att gå upp på platinum.
Eftersom min nästa bokade stay är på ett antal nätter finns det värde av att nå nästa tier level innan.
Dock helst utan att lämna Sverige, får jag poäng för en prepaid no-show eller finns det något smartare sätt?

Prova att kontakta IHG via Twitter och se om de inte kan uppgradera dig till Platinum när du är så nära, jag provade det med Hilton när jag bara hade en stay kvar till guld och de uppgraderade mig direkt.
 

Dr. Miles

Expert
Ligger dessa i Kina? Då hade det nog varit ett billigt sätt att nå status hos IHG då det finns rätt många properties där för 200kr natten.
Det kan INTE vara i Kina med tanke på att registration av utlänska gäster (och även kinesiska gästet) är obligatorisk på hotellet.
 

Homer

Medlem
IHG skickade in en inbjudan till e-rewards för någon vecka sedan, 1000 poäng när man svarat på 1:a enkäten (och det får man även om man blir utkastad efter första frågan) . Dessa poäng är dessutom statusgrundande.
 
Toppen