Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

Agö

Medlem
Stämmer - senator delen har man inte tillgång till om man är kastlös.
Hur funkar egentligen avdelningen? För en vecka sedan knatade vi bara igenom dörren rakt in i SEN-delen men jag såg någon form av kortläsare utanför som uppenbarligen inte var aktiverad vid tillfället.
 

Jacob

Medlem
Hur funkar egentligen avdelningen? För en vecka sedan knatade vi bara igenom dörren rakt in i SEN-delen men jag såg någon form av kortläsare utanför som uppenbarligen inte var aktiverad vid tillfället.
Den har varit trasig ett tag, men tanken är att man ska få ett kort vid receptionen om man är guld för att komma till den inre delen.
 

anden007

Medlem
Hej, jag ska åka/flytta till LA i sommar med min fru och vår son och vi tänkte testa att åka med Air New Zeeland från Heathrow i premium ecnonomy. Vad jag förstår på deras hemsida så använder de sig av Air Canadas Maple leaf lounge och där får vi ingen access med våra biljetter. Men, jag är SAS Guld/Star alliance guld och min fråga är då kan jag använda någon annan lounge eller måste jag använda mig av Maple Leaf och kan jag köpa till ett pass till min son/fru på denna eller någon annan lounge? Samt, vilken lounge skulle ni rekommendera med ett barn om jag kan välja mellan olika lounger?

Tack på förhand!
 

Jacob

Medlem
Hej, jag ska åka/flytta till LA i sommar med min fru och vår son och vi tänkte testa att åka med Air New Zeeland från Heathrow i premium ecnonomy. Vad jag förstår på deras hemsida så använder de sig av Air Canadas Maple leaf lounge och där får vi ingen access med våra biljetter. Men, jag är SAS Guld/Star alliance guld och min fråga är då kan jag använda någon annan lounge eller måste jag använda mig av Maple Leaf och kan jag köpa till ett pass till min son/fru på denna eller någon annan lounge? Samt, vilken lounge skulle ni rekommendera med ett barn om jag kan välja mellan olika lounger?

Tack på förhand!
Är du SAS Guld (Star Alliance Gold) och flyger Air New Zealand (Star Alliance) kan du besöka valfri lounge på Heathrow terminal 2 av de tre som finns. Observera dock att du bara har rätt att ta med en gäst, så för att få med sonen beror det lite på hur gammal han är (är det en baby/ett barn är det nog lite enklare än om det är en tonåring eller uppåt).
 

Homer

Medlem
Dörren till SQ loungen stod öppen häromdagen och man såg att det var folk som arbetade med
inredningen, kanske det tar tid för att de arbetar långsamt eller är väldigt noggranna o_O
 

anden007

Medlem
Är du SAS Guld (Star Alliance Gold) och flyger Air New Zealand (Star Alliance) kan du besöka valfri lounge på Heathrow terminal 2 av de tre som finns. Observera dock att du bara har rätt att ta med en gäst, så för att få med sonen beror det lite på hur gammal han är (är det en baby/ett barn är det nog lite enklare än om det är en tonåring eller uppåt).

Tack så mycket @Jacob för förklaringen. Det var som jag misstänkte. Min son är 3 år så det kanske går att övertala de vänliga folken i Loungen att släppa in oss. Har du någon känsla för vilken lounge som man hade haft störst framgång med detta på?
 
Last edited:

Delayed

Medlem
Tack så mycket @Jacob för förklaringen. Det var som jag misstänkte. Min son är 3 år så det kanske går att övertala de vänlig folken i Loungen att släppa in oss. Har du någon känlsa för vilken lounge som man hade haft störst framgång med detta på?
Jag har egentligen ingen aning men jag tycker det vore höjden av ogästvänlighet om inte en treåring kan få följa med som "extragäst" i valfri lounge!
 

lowflyer

Medlem

Jonas C

Medlem
Å andra sidan har ju barn en tendens att skrika och störa, så det är förmodligen upp till lounge agenten att bestämma.
 
Toppen