Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

Jacob

Medlem
Vilka lounger kommer man egentligen in i med star alliance gold och biljett med SAS go till ARN?
Under september:
-Plaza Premium Lounge
-Air Canada Lounge
-United Club Lounge

Från 1 oktober:
-Lufthansa Lounge
-Air Canada Lounge
-United Club Lounge

När Singapore Airlines Loungen öppnar (planerat 17 september, men verkar bli försenad) ger det följande fyra alternativ:
-Lufthansa Lounge
-Air Canada Lounge
-United Club Lounge
-Singapore Airlines Silverkris Lounge

Lufthansaloungen är den man formellt förväntas använda från 1 oktober om man flyger SAS.
 
Vilka lounger kommer man egentligen in i med star alliance gold och biljett med SAS go till ARN?
I dag - 30SEP2014:
Plaza Premium
Air Canada Maple Leaf Lounge
United Club

01OCT2014 - ?:
Air Canada Maple Leaf Lounge
United Club
Lufthansa / Star Alliance Lounge

Singapore Airlines Silverkris lounge bliver lidt en joker, normal har man ikke adgang til en "Silverkris" lounge med Star Alliance guldkort, men måske bliver det anderledes på Heathrow - så vidt jeg ved har man haft mulighed for at bruge SilverKris loungen i T3 med Star Alliance guldkort
 

Jonas C

Medlem
Nja, detta gäller på Changi där dom har Krisflyer Goldlounge, men på andra ställen har Star guldkort tillgång till Silverkris...
På San Fransisco har de slutat släppa in Star Gold på SilverKris Loungen. I alla fall om man t.ex reser med SAS och inte vill använda den dåliga United Club som annars är tillgänglig.
 

Jacob

Medlem
Jag har använt Singapore Airlines lounge på Heathrow terminal 3 i över tio år vid resa med SAS, aldrig en kommentar, så utgår från att det inte ska vara några problem nu heller.

Med största säkerhet är det samma personal som bara bytt terminal. De är pålitliga.
 

fly4fun

Medlem
Jag besökte Plaza Premium idag och blev sjukt besviken. Loungen ser väldigt snygg ut, men där slutar det positiva.

Negativt
* Dåligt skyltat för att hitta till loungen
* I stort sett fullsatt
* 2 toaletter på 100+ pers. Kö!
* Internet (WiFi) trasigt
* Ingen 3G/4G täckning. Dålig 2G täckning
* Inte en enda skärm i hela loungen för att kolla avgångar/gater
* En enda TV i hela loungen
* Mycket folk = kö till maten = en del mat var slut, t.ex. ris till grytan.
* Relativt dåligt utbud av dryck.

Jag blev tvungen gå ut 1h innan avgång för att kunna hålla koll på vilken gate det skulle bli och när det var dags för boarding. En av de klart sämsta loungerna jag besökt.
 
Toppen