Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

fcx

Medlem

fcx

Medlem
249 kr per år kostar kortet. Ska klart överväga att ersätta mitt EB-Mastercard med detta (trots mitt principiella motstånd mot konsum).
 

jumbooze

Medlem
Det blir ännu bättre än så. Handlar man hos COOP och betalar med kortet får man dubbla poängen, dvs 40 EB-poäng per 100 kr. Handlar man för minst 21 000 kr per halvår får man istället 60 EB-poäng per 100 kr. Dags att göra MR med kundvagn?
Detta får du gärna utveckla lite mer, jag söker på sidan för att se "fakta" bakom matematiken i ditt exempel.
Dvs jag hittar inte 3500/mån = bonus men jag jagar vidare

Hittat nu :)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Funderar på Coop Medmera Konto, som ger 1 grundpoäng + 1 extrapoäng för varje spenderad krona på COOP. Har nog med betal-/kreditkort.

21.000 grundpoäng/halvår för 3.500kr i månaden. Den dubblas sedan för bonus till 42.000/halvår.
Sedan får man ju 21.000 extrapoäng för samma period.
Ytterligare räknar jag med 3.000 extrapoäng hos partners/halvår.

67.000p/halvår borde jag få in, utan att lägga om köpmönstren så att jag lider.

134.000poäng/år blir det totalt, men avrundar uppåt, till 135.000p, för att få en lämplig översättning.

EB-poäng/år = 26.500p
 
Om man fortsätter att betala med EB Amex när man handlar på COOP får man sina 20 EB-poäng per 100 kr och dessutom 40 EB-poäng om man drar sitt Medmera-kort och handlar för minst 21.000 kr i halvåret.
 

Homer

Medlem
Ja, Amex ger också 2 för 1-voucher,men stora fördelen med coopkortet är att det är ett Mastercard som alla accepterar, och som inte drabbar handlarna med högre avgifter än något annat betalkort.

Det finns en hake också, via Amex/Diners får man Eurobonuspoängen direkt men via Coop måste man ha
20k Coop poäng innan man får kursen 5:1, dessutom verkar det som att man inte kan konvertera udda belopp
som t.ex 23.000 utan nästa steg blir 30.000.
 

spritfet

Medlem
Det finns en hake också, via Amex/Diners får man Eurobonuspoängen direkt men via Coop måste man ha
20k Coop poäng innan man får kursen 5:1, dessutom verkar det som att man inte kan konvertera udda belopp
som t.ex 23.000 utan nästa steg blir 30.000.
Kollade på det också, sen verkar det dröja tills 1 Okt innan konvertering är möjlig. Dock är kortet gratis år 1 och möjlighet till gratis extrakort.
 
Toppen