Senaste nytt

Hur tar jag mig från Köpenhamn till Silkeborg?

niksal

Medlem
Hej,

Jag skall på en arbetsresa från Köpenhamn till Silkeborg. Hur tar jag mig lättast/snabbast till/från Silkeborg? Skall vara där måndag morgon, hem tisdag kväll. Viktigast är att få två så kompletta arbetsdagar som möjligt.

Tåg? Flyg? Hyrbil?

Har ingen egen bil tillgänglig. Helikopter är lite "out of budget" :)

mvh
Niklas
 

oermen

Medlem
Det hurtigste er fly til Karup og lejebil derfra, men det er ikke meget tid du sparer.

Tog og bil tager begge lidt over 3 timer fra København til Silkeborg.
 
Hvordan med omkostningerne? Har taget turen en del gange, på det seneste oftest med bil, men også med tog (og for mange år siden også med fly).

Jeg ville flyve til Århus(AAR) og så leje en bil. Det er det nemmeste og så undgår du også DSB.
 

mcleif

Medlem
Taxi er helt vildt dyrt i dette område! For en måned siden tog jeg taxa fra Herning til Karup apt. og det kostede næsten DKK800,- for en tur på 24 minutter. Turen til Silkeborg er lidt længere.
 

Agö

Medlem
Jag kan också säga att det inte är DY själva som flyger Köpenhamn-Karup längre. Du får äran att flyga DAT...! Jag har två bilder på kärran fotograferad på Karup för några veckor sedan men det verkar vara något problem med att ladda upp bilder för tillfället.
 

obs

Medlem
Umiddelbart vil det gå stort set lige så hurtigt med tog som med fly. Hurtigste togforbindelse er 3 timer og 11 minutter med lyntog fra Københavns Hovedbanegård til Skanderborg, og derfra videre med regionaltog til Silkeborg. Tiden mellem de to tog er 6 minutter.

Første lyntog fra Københavns Hovedbanegård er kl. 5.50, med ankomst i Silkeborg kl. 9.01. Herefter er der forbindelse hver time. Turen tilbage tager 3 timer og 18 minutter. Du kan søge afgange på Rejseplanen

Men okay, man skal selvfølgelig tage med i overvejelserne, at det er DSB (undtaget Skanderborg-Silkeborg, som køres af Arriva), med hvad det kan indebære af mulige forsinkelser ;-)
 
Jag kan också säga att det inte är DY själva som flyger Köpenhamn-Karup längre. Du får äran att flyga DAT...! Jag har två bilder på kärran fotograferad på Karup för några veckor sedan men det verkar vara något problem med att ladda upp bilder för tillfället.

DAT flyver ikke CPH-KRP fast, men de flyver en del charter bl.a. for det danske forsvar.
 
Toppen