Senaste nytt

Lufthansa börjar flyga Airbus A380 till Miami

Magino

Medlem
Det finns bara 8 F seats på Airbus 380, medans det finns 16 F seats på Boeing 747.
Det blir svårare att hitta F plats utan blocking.

Sedan 22a april säljer LH endast 8 F platser på samtliga av sina flyg med F.

Marcus menar att F på A380 endast går att boka om man är SEN/HON, så ifall man ska lyckas boka sig en plats via EB måste man göra detta innan de uppdaterar bonusplatserna för oss utanför Miles & More.
 

Jacob

Medlem
Den 30 oktober kommer Lufthansa starta flyga FRA-SIN med sitt flaggskepp A380.
Som en extra kommentar till detta så drar man samtidigt in sträcka två från Singapore till Jakarta. Tidigare har Lufthansa flygit Frankfurt-Singapore-Jakarta.
Istället förlänger man rutten München-Singapore till Jakarta, som flygs med en Airbus A340-300.
Det är fullt möjligt att byta mellan flygen i Singapore med en bytestid på 70 minuter åt båda hållen.
 

jnoodt

Ny medlem
Jeg ser virkelig fram til å være med på den første flygningen med A380 FRA - MIA, den 10 juni.
Z class, OSL-FRA-MIA return flight, LH triple points campaign OSL-FRA = total over 36.000 miles :)
 

rob74

Medlem
Det var en slump att jag hittade en F-award med LH's A380 i januari/februari 2012.
Ska på kryssning i Karibien med några polare som flyger in från annat håll, så jag bestämde mig nyligen för att nyttja EB-poäng för flygresan.
Satt en natt och slösurfade på ANA's sida och hajade till när jag såg att det fanns platser runt de datum jag ville åka!
Det var bara att kasta sig på telefonen morgonen därpå och boka! Då fanns endast returen kvar, men jag tänkte att det går nog, med lite tur, att fixa senare. Redan dagen därpå löste det sig!
Hoppas nu bara de kommer behålla A380 på sträckan...
Jag får 5 dagar i Miami före och efter 7-dagarskryssningen, men det kommer nog inte att göra så ont. ;)
Ser verkligen fram mot detta... :)
 

JacobGBG

Medlem
FRA-SIN med a380 kommer ju igång till höst/vinter. Att de rusar ut MIA kopplingen har nog att göra med den svaga dollarn... finns nog en hel del pengar att tjäna där över sommaren då Miami har skönt beachväder ända fram till Oktober.
 

jnoodt

Ny medlem
...og her er noen bilder fra første A380 flighten FRA-MIA, den 10. juni 2011:

NxQDmWZ


42CiGwN


REVTRTt
 
Last edited:
Toppen