I slutningen af november lancerer det spanske flyselskab et helt nyt logo og grafisk profil. Iberias tanke er at den nye profil skal medvirke til at skabe et stærkere, mere moderne og mere konkurrencekraftigt flyselskab, formidle en følelse af opdatering og modernitet og reflektere de store forandringer som lige nu sker i flyselskabet.

Omkring 9000 personer var med i processen da det nye logo skulle laves. Inspirationen til det vindende forslag kommer fra spansk kultur og hvordan denne har påvirket andre dele af verden. De røde og gule farver, som oprindeligt kommer fra det spanske flag, er dog stadig en del af logoet som et symbol på Spaniens vitalitet, ekspressivitet og kunst.

-Det handler ikke bare om at forandre vores logo, det handler om at synliggøre den nye profil i alle dele af Iberia, så forandringerne vi gør ses i alle produkter og tjenester som vil tilbyder vores kunder, fortæller Iberias direktør Luis Gallego.

Iberia har også lavet en video som viser og forklarer den nye profil. Det første fly med den nye maling på, en Airbus A330, vil flyve første gang i midten af november. Iberia er allerede begyndt at implementere det nye interiør i selskabets Airbus A340-600 fly.