Senaste nytt

WOW Air i konkurs, 2019-03-28

Brandten

Medlem
Tidigare TF-GAY går till TK som TC-LOL. Den flög innan WOW hos SQ som 9V-STJ. Någon som vet vilken kabin den har? Någon kanske har tur att få flyga gammal SQ F hos TK framöver.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag är ganska övertygad om att Wow Air modifierat kabinen. Skall man tro denna recension med tillhörande seatmap var det 2+3+2 i främre kabinen och 2+4+2 i resten av planet: https://grabamile.boardingarea.com/2018/05/wowairkef-dfw/

Om de hade någon A330 som hade konfiguration vet jag dock inte

P.S. Någon med lite sinne/ironi för humor verkar vara inblandad i processen att byta namn från TF-GAY till TC-LOL :)
 

Palazzi

Medlem
Enligt Italienska medier så startar man upp linjer till/från Rom och Sicilien under vår/sommar. Detta under varumärket WOW AIR ITALY.

Ägaren är fortsatt amerikansk med säte i Washington, och jag misstänker väl att det är dit man också kommer flyga. Det som förstärker min teori är dels att man under hösten uttryckte en sådan önskan, men Air Italys konkurs och Alitalias nedskärningar gör det väl mer gynnsamt att lyckas (om man kan hålla kostnadsbasen låg).
Kanandensiska Westjet annonserar t.e.x. att deras Italienska direktinjer går så bra att man utökar till 18 (!!) direktlinjer över Atlanten. Bekräftar väl att underlaget finns, men att de flesta äldre bolag dras med alltför höga kostnader. A321 LR eller XLR (åtminstone sistnämnda) klarar väl sträckan.

Med rätt tidtabell kanske man kan flyga båda linjerna med ett flygplan.

På Italienska: Mistero Wow Italy, un nuovo vettore? Dai social il teaser sulla new entry | TTG Italia
 
Toppen