Senaste nytt

Vinner "Status" över att bo trevligt ?

Känner mig nöjd med att ha slitit mig lös ur kedjebojorna. Lite extra krydda att "kunna" testa intressanta hotell istället för samma typ överallt. Hänger förstås samman med att jag inte längre heller har 70-80 nätter per år på hotell.
Instämmer! Istället betalar man för det man vill ha.
 
Som nån tidigare sa i tråden, möjligheten för enkelt tidig och sen check-in/out är väl fördelen med status som jag ser det..
I Sverige håller jag mig till Choice men utomlands så kör jag hotels.com för att det är smidigt o hitta ok hotell nära aktuell jobb site.

J
 

trekker

Medlem
Jag skaffade AMEX Platinum vilket gav status på de flesta kedjorna, tanken är itt kunna välja vad som passar bäst vid varje tillfälle och ända ha status. Bokar oftast Hilton. mycket pga gratis frukost och ofta loungetillgång, andrahands alternativet är club Carlson. I sverige blir det helst Hilton I Stockholm och Nordic Choice I resten av landet. Nordic choice ingår inte I AMEX Platinum (vad jag vet) så där satsar jag på mina 30 nätter. Det bästa med Nordic choice är bästa pris och fri avbokning till kl 21 samma dag, en no brainer tycker jag - om man nu inte är helt säker på att resan blir av och till ett bra pris.
 

Taggen

Medlem
Jag kör försöker hitta en kedja med den högsta ägsta nivån. När jag reste mycket i Sverige så blev det Elite som favorit då jag tycker deras koncept med renoverade statshotell hade en bra nivå då jag testade några stycken runt om i Sverige. Man vet vad man får där tycker jag och kvalitén är jämn. Utomlands är det en annan sak och där är det mer pris/plats som avgör. Har blivit en del Accor men det är mest pga. bästa addressen i förhållande till mitt ärende. Jag försöker också få till att bo på SLH (Small Luxury Hotel) hotell om möjlighet ges då de redan efter en vistelse erbjuder uppgradering/sen ut-checkning/gratis frukost i ett år och utbudet är minst sagt variatiionsrikt.
 
Toppen