Senaste nytt

Vilket skall vi välja: TAP A330-NEO eller United Polaris B77W

LPC123

Medlem
Hej alla.
Jag behöver lite hjälp av er.
Vi har bokat hem från SFO med TAP och deras A330 NEO i business och har hört lite blandat om TAP. Nu har det öppnat sig med United i deras nya Polaris på en 777ER. Bör vi boka om till United eller ska vi hålla kvar på TAP?
 

Senator

Moderator
Jag pillade lite i ALL CAPS rubriken och ställde en fråga åt dig ;)

Min referensram är United B77W som jag nu har åkt två gånger. En mycket bra hårdvara, helt ok mat & dryck och jag tycker servicen från SFO är ofta bra. Jag hade valt detta.
 

LPC123

Medlem
Jag pillade lite i ALL CAPS rubriken och ställde en fråga åt dig ;)

Min referensram är United B77W som jag nu har åkt två gånger. En mycket bra hårdvara, helt ok mat & dryck och jag tycker servicen från SFO är ofta bra. Jag hade valt detta.
Tack och bock både för svaret och ändringen :)
Då blir det nog att skifta till United.
 

jerixon

Medlem
Jag gillade TAP välsigt mycket.
Ganska länge sedan nu jag flög Polaris men gillade det också.
TAP har ju helt nya maskiner, goda viner, och ra mat när jag flög.
Dock är det ju ett ganska långt flyg inom Europa som väntar och där kan ju United vara bättre då sista segmentet blir kortare.
 

Alf

Medlem
Jag har lyckats att knipa 4 platser i Polaris och ser väldigt mycket fram emot det.

Känns som att tiderna är förbi då de amerikanska bolagen var riktigt dåliga.

De amerikanska bolagen har dock en bra bit kvar, i varje fall i First, innan de är uppe i sin gamla nivå på maten. Ännu har man inte återinfört caviar servering.
 

jerixon

Medlem
Kaviar fasas dock ut på flera F bolag.
Singspore, ANA och Thai blandannat på vissa rutter.
Dessurom har United och flera andra Amerikanska bolag ingen First Class kvar, så där behöver de ej konkurera =)
De amerikanska bolagen har dock en bra bit kvar, i varje fall i First, innan de är uppe i sin gamla nivå på maten. Ännu har man inte återinfört caviar servering.
 
Toppen