Senaste nytt

Vilket hotellprogram är bäst inom Skandinavien?

I Stockholm har du hela Nobis koncernen(5 hotell) plus Marriott och Sheraton.

I Helsinki har du St George (bästa hotellet i Helsinki enligt många) samt Klaus K.

Köpenhamn har Nobis, Marriott och AC Hotell.

Så åker man mestadels till de större städerna så är det helt klart mycket värde ovan. Att man dessutom nu kan boka till exempel St Regis för 60 K Marriott poäng är ju fantastiskt värde. Jag tjänar i snitt 3-6 K per stay och det behövs som sagt 60 för St Regis som ligger mellan 10-15 000 per natt.
 

Mr.cake

Medlem
Hej,

Pga ändrade situationer inom jobbet kommer jag att resa en hel del inrikes ca 80nätter/år. Gäller från norr till söder. Går i tankarna att välja Elite eller Scandic. Men tyvärr blir förmånerna väldigt bleka då jag aldrig bor på hotel inrikes privat. Tips önskas :)
 

Berglund

Medlem
@Mr.cake titta på Nordic Choice. Skaffa deras Mastercard och betala på hotellen med det, då ramlar det ändå in en del poäng och allt räknas mot ”lifetime”. Dessutom erbjuder de att du, till en väldigt dålig växelkurs, kan få använda deras poäng för att boka stays på Choice hotell ute i Europa. Det är i alla fall något?!
 
Trots att jag är ganska besviken på Scandic (ca 140 nätter per år där.) får jag nog lägga min röst på just Scandic.
Egentligen bara av en anledning - att man får nyttja sina vouchers som man vill under vistelsen. På Choice får man bara använda en om dagen.
Får dock bara användas till mat och dryck.

Du kan ringa kundtjänst och be om fasttrack och då få dubbla nätter dina 5 första stays.
På så sätt når du upp till top level (45 nätter) snabbare.
Red level kräver 85 nätter inom en 12-månaders period.
 

JohnR

Medlem
Hej,

Pga ändrade situationer inom jobbet kommer jag att resa en hel del inrikes ca 80nätter/år. Gäller från norr till söder. Går i tankarna att välja Elite eller Scandic. Men tyvärr blir förmånerna väldigt bleka då jag aldrig bor på hotel inrikes privat. Tips önskas :)

Jag hade nog valt Choice eller Elite. Ska jag vara ärlig, så mest för att jag ogillar Scandic. Men tycker förmånerna är bättre på Choice/Elite. Framförallt Choice där jag varit Platinum. Scandic har jag bara haft top floor men tycer Choice Platinum toppar detta.

Dessutom om du kvalificerar in dig på högsta nivån på Elite, så kan du med största sannolikhet matcha till dig status på Choice eller Scandic om du ångrar dig eller vill testa annat. Elite matchar väldigt sällan, iaf enligt min erfarenhet.
 

FF#1

Medlem
Har haft hög status de många av kedjorna med många hotell i Norden, Elite, Scandic, Best Western och Choice.
Har nu rotat mig som Nordic Choice Platinum, får bra service och fina rum på nästan alla hotell som jag bor på.
Relativt ofta kampanjer med dubbla och trippla poäng, man kan toppa med kreditkort eller tom. Coop poäng om man inte riktigt når fram till statusen. Mycket god tillgänglighet på bonusnätter, då det går att "tvinga" fram ett standard rum så länge det finns lediga på hotellet, sen så blir man ju automatiskt uppgraderad till finare rum.

Sämst var det nog som Best Western Diamond, mycket tveksamma uppgraderignar och annat av intresse.
Elite Black var hyfsat, alltid uppgradering men sällan till nått spektakulärt rum.

Scandic 3:rd floor, gav en blandad upplevelse, i bland toppen vid andra tillfällen blaha...
men största nackdelen var avsaknad av vettiga hotell på några orter dit jag reser.
 
Toppen