Senaste nytt

Vilket Hiltonhotell rekommenderas i Savannah, GA?

Maja

Medlem
2 vuxna + 1 barn (9 år) söker 2 double/queen beds, ingen bäddsoffa.

Vilket Hiltonhotell kan ni rekommendera?

Vi kommer troligen vara där 5-7 juli, 2018.

Och ja, vi vet att det kommer vara rejält varmt och fuktigt!

Tips på vad man kan se och göra mottages också tacksamt! :)
 

sembl

Medlem
Klart jag har.

Homewood Suites är utan tvekan bäst, klart finast och fräschast. Stora rum och bra frukost.

HIlton De Soto, helt ok med bra läge dock värsta konferanshotellet och ok rum högre upp då alla inte var renoverade senast. Oftast dyrast av alla dessa.

Garden Inn och Doubletree har bra läge men trötta rum vilket oftast inte speglar priset. Pytteliten pool. Savannah är en liten pyttestad, så vad du än väljer så har du gångavstånd till allt och har fiksat stan på 1 natt och två dagar inlugn och ro

Riverstreet är turistfälla deluxe. Ta dig ut till Tybee Island för fin strand eller Hilton Head. Pink House är en klassiker för middag och drick kaffe på Coffee fox eller savannah roasters med den trendiga publiken.
 

Maja

Medlem
Tack @palmen för Ping och @sembl för svaret!

Hilton DeSoto är inte i Hiltons regi längre, hade det under uppsikt länge men struntar i det nu.

Vilken HGI tänkte du på? Midtown ska ha nyrenoverade 2 queens size rum, men ligger ju lite utanför, medan Historic District ser rätt trötta ut som sagt var.

Har en poängbokning på Embassy Suites by Hilton Savannah för 117k poäng för 2 nätter. Bör kanske ändra den till Homewood Suites i stället isf.

Har tittat på Ocean Oak Resort by Hilton Grand Vacations men det finns ingen tillgänglighet alls. Det lär väl dessutom bli rätt dyrt är min gissning.

Tack för värdefull input so far! :)
 

sembl

Medlem
HGI bredvid DT. De ligger vagg i vagg med varandra pa bay street. Ocean Oak ar mycket mycket trevligt och priset brukar droppa rejalt snart. Helt sjukt vader, fortfarande 36 grader nu pa morgonen kl 1043 i Charleston som bara ar 1h norr om Hilton Head. Det driver upp priserma pa helgerna rejalt rent generellt.

Embassy Suites ar helt ok men ocksa gamla rum och lite halvslitet. Om priset ar samma for Homewood sa kor det istallet.
 

Maja

Medlem
Ändrade till Homewood from Embassy Suites och så håller jag koll på om Ocean Oak släpper några rum. Nu är det ingen tillgänglighet alls i juli-18. Det ligger å andra sidan väldigt långt fram i tiden så lär kolla prisläget flera gånger om innan vi åker.

Verkar som om ni har det ganska varmt just nu, såg att NYC hade +32gr häromdagen. Kan bara hoppas att lite av värmen är kvar om en måndag i NYC när jag är där. :)
 

sembl

Medlem
Det brukar vara många konferanser på det hotellet under sommaren då folk golfar som galningar halva dagen och andra halvan sitta inomhus och lyssna på absolut inget. Säker på att det kommer öppnas up ju närmare det beger sig.

Ha en underbar tur till NYC, jag flyger själv upp dit nästa fredag kväll men hem på lördag eftermiddag. Vad gör man inte för att adoptera en trebent katt.
 

Maja

Medlem
Vi får väl se en bild på den trebenta katten sen? :) Trevlig resa!

Själv väntar jag med spänning på vart tusan Hilton tänker placera mig då Hilton Garden Inn New York Times Square South inte öppnar i tid för vår vistelse. :eek::D
 
Toppen