Senaste nytt

Vilket Hiltonhotell rekommenderas i San Francisco, Portland och Seattle?

NotRyan

Medlem
Jag dubbelkollar alltid priserna och hittar jag billigare så kör jag en BPM. Det jag har märkt nu på sista tiden är att de har lagt till ett nytt villkor att jag alltid måste ha bokat det lägsta möjliga priset hos Hilton för att de ska ta emot min förfrågan, MEN det är väldigt mycket vilken dagsform handläggaren har på andra sidan. Jag fick igenom matchningar som hade exakt samma avbokningsvillkor, rumsstorlek m.m. men bokade Flexible rate och fick igenom min matchning mot Expedia.com och även Booking.com De har dock börjat med ett krav att matchande sida alltid ska vara på engelska. Det var inte ett krav i början för något år sedan när jag började med detta.

Vad jag såg sen var att Hilton körde deras Weekend-pris som var billigare för exakt samma datum, men den här gången gick det igenom. Dock gick det inte igenom när jag hade en telefonförfrågan på en förbetald stay och de krävde att jag bokade medlemspriset för prepay som då var lägre.

Så det är lite dagsformen skulle jag vilja säga på handläggaren. Men 25% rabatt på det lägre priset ger ganska mycket så i min bok är det alltid värt att dubbelkolla.



Fråga kan man alltid göra, men när jag har läst på om deras challenge etc. så är det aldrig aktuellt när man redan är HHG som jag är och för mååånga år sedan hoppade på just en sådan challenge och fick min status från scratch. Numera för jag min HHG på antalet nätter, men ska ändå passa på att fråga. Har ändå 19 nätter inbokade innan sommarens roadtrip.

Du menar alltså att du klarar HHG på nätter (40), men inte är HHD på stays (30)?:D
 

Maja

Medlem
Du menar alltså att du klarar HHG på nätter (40), men inte är HHD på stays (30)?
Japp, för jag har 8 roll-over nights från i år samt att jag inte kan utsätta familjen för att byta hotell varje natt när vi åker på familjesemester. Vet inte hur det är med era familjer, men min skulle garanterat protestera i högan sky av att byta hotell varje natt för att vi ska få ihop hotellstatus när vi ska stanna kvar på samma ort.
 

011430121

Medlem
Det var min ursprungliga plan för vår sista natt att ta en natt ute vid flygplatsen på något av hotellen där, dock var de inte särskilt mycket billigare än hotellen downtown. Då kan vi lika gärna bo downtown och ha möjligheten att gå ut sista kvällen.



Under juni/juli så är det givetvis helt andra priser och vi ligger runt $280-390 för vår sista natt. Hade turen att boka våra fyra första nätter och dessutom få till en BPM vilket gör att jag fick ner priset till $217/natt vilket är ett riktigt bra pris för slutet på juni. Dock åker vi troligen på att boka en extra natt då jag inte får till några bra flygpriser på vårt aktuella datum och det skiljer flera tusen att åka en dag tidigare inkl. en extra hotellnatt.

Problemet är bara att jag bara är HHG och kommer ej nå HHD innan vårt besök i sommar. Då har jag för mig att Parc55 endast erbjuder en papperspåse i lobbyn som frukost. Du får väldigt gärna kolla vad det är för frukost även för HHG om du kan och vill på såväl Parc55 som Hilton Union Square. :) DT ute vid flyget blir inte aktuellt för vår del, men övriga två är absolut alternativ på vår lista än så länge för våra 4-5 nätter där. Tack!
Jag kollar ovh återkommer runt den 23 feb.
 

Maja

Medlem
Blir lite konfunderad, jag har en bekräftad bokning på The Duniway Portland, a Hilton Hotel där jag fick till ett fantastiskt pris efter en BPG-matchning. Ser nu när jag loggar in och går igenom alla mina bokningar att det tillkommit en ruta om att hotellet har infört

Daily Mandatory Charge will be added to the room rate and includes: Premium guest internet access; daily $25 food and beverage credit for use in Jackrabbit restaurant, coffee bar, and lobby bar; on-property bike rentals (up to two guests per day).

Det finns dock ej på min bokningsbekräftelse. Vad har ni för erfarenhet kring detta när de har infört en ny avgift efter bokningen? Jag har ju min bokningsbekräftelse, kan de kräva att jag ska betala den extra avgiften om $25 varje dag även fast det inte står något på min bekräftelse? Vill inte gärna kontakta customer service och uppmärksamma dem på något så att de lägger till denna i onödan, då därför vänder jag mig till BC och tänker att jag utgår från vår gemensamma erfarenhet kring detta. Är det någon som sitter på ett svar rent juridiskt om de har rätt att avkräva denna avgift som tillkommit efter jag gjort min bokning och fått min bekräftelse?
 

taxvalp

Medlem
Det finns dock ej på min bokningsbekräftelse. Vad har ni för erfarenhet kring detta när de har infört en ny avgift efter bokningen? Jag har ju min bokningsbekräftelse, kan de kräva att jag ska betala den extra avgiften om $25 varje dag även fast det inte står något på min bekräftelse? Vill inte gärna kontakta customer service och uppmärksamma dem på något så att de lägger till denna i onödan, då därför vänder jag mig till BC och tänker att jag utgår från vår gemensamma erfarenhet kring detta. Är det någon som sitter på ett svar rent juridiskt om de har rätt att avkräva denna avgift som tillkommit efter jag gjort min bokning och fått min bekräftelse?

Om de har infört avgiften efter din bokning så får de svårt att kräva dig på den. Dock är hotellbaren och restaurangen bra (även i hård Portlandkonkurrens) så om worst case scenario är att behöva bränna credits där så känns det hanterbart.
 

Maja

Medlem
Om de har infört avgiften efter din bokning så får de svårt att kräva dig på den. Dock är hotellbaren och restaurangen bra (även i hård Portlandkonkurrens) så om worst case scenario är att behöva bränna credits där så känns det hanterbart.
Tack, har förstått att det är en bra restaurang och bar, men känns också märkligt att de ska kunna kräva mig på den avgiften i efterhand. Återstår att hålla lite koll på denna betalning helt enkelt, men hotellet behåller vi hur som helst.
 

mha321

Medlem
Tack, har förstått att det är en bra restaurang och bar, men känns också märkligt att de ska kunna kräva mig på den avgiften i efterhand. Återstår att hålla lite koll på denna betalning helt enkelt, men hotellet behåller vi hur som helst.
Jag har aldrig haft problem att få dem att plocka bort den avgiften när man påpekar att den int står på bokningen. Det är även värt att hålla koll på vad den är, jag har flera gånger råkat ut för att avgiften höjts mellan bokningen och att man faktiskt checkar in, och då har de glatt höjt den utan att säga till... Detta gäller både Marriott och Hilton hotell, men har som sagt aldrig varit problem att lyfta bort den (förutsatt att man inte nyttjar förmånerna såklart).

På Marriott har de också en policy som säger att om destination/resort-fee innehåller saker som man annars fick som förmån som t.ex. guld/platinum, så måste de lägga till någon ytterligare förmån. Jag vet inte om Hilton har liknande policy, men om de har det så kan det vara värt att undersöka vad du kan få för förmån istället för t.ex. internet.
 
Toppen