Senaste nytt

Vilken lounge i Frankfurt skulle ni rekommendera?

Brandten

Medlem
Har 5h i FRA snart och undrar vilken lounge vi ska fokusera på att ta oss till. Behöver ingen "fika" utan bra mat är fokus. Har *AG och PP och ankommer terminal 1 gate A22.
 

FF#1

Medlem
Senatorloungerna där brukar ju ha ätbar mat, vad jag har förstått så är det inga problems att gå över till B gates och Non Schengen där det även finns en Maple leaf med käk.
 

Brandten

Medlem
Typiskt, ingen gate assignment på nästa flyg när vi landade så traskade bort till Senator Lounge någonstans, fick nya boardingkort och information om gate A25 för nästa flight. Precis bredvid loungen och det flyg vi just kom in med.

Går tillbaka om en stund när vi fyllt på matförrådet lite, vilket behövs efter en 9h 38min flygning med UA med endast en servering + en liten liten croissant utan pålägg innan landning.
 

peng

Medlem
Gå till någon Senator-lounge om du har möjlighet, den vid C13-C15 är trevlig och ljus (och man har egen ingång vid boarding). Gissar att de andra håller liknande standard.

Däremot kan jag inte rekommendera Luxx (som nästan är det enda du har tillgång till med Priority Pass). Ligger utanför säkerhetskontrollerna så det tar tid att komma till gate. Men framför allt är den inte så fräsch (inte när jag var där för två år sedan iaf).

Men har man tillgång till den och inget annat så är det bekvämare än plaststolarna vid gaterna om man har gått om tid, och man har acceptabel internet-access.
 

JohanA

Medlem
Gå till någon Senator-lounge om du har möjlighet, den vid C13-C15 är trevlig och ljus (och man har egen ingång vid boarding). Gissar att de andra håller liknande standard.

Däremot kan jag inte rekommendera Luxx (som nästan är det enda du har tillgång till med Priority Pass). Ligger utanför säkerhetskontrollerna så det tar tid att komma till gate. Men framför allt är den inte så fräsch (inte när jag var där för två år sedan iaf).

Men har man tillgång till den och inget annat så är det bekvämare än plaststolarna vid gaterna om man har gått om tid, och man har acceptabel internet-access.
De nya SEN-loungerna i A/Z håller en bra bit högre kvalitet än de gamla vid C. B är IMHO likvärdig med dem i A/Z.
 

FF#1

Medlem
En kompis ska vara 4h på Frankfurts flygplats, under ett byte, mest troligt vid A gates. ( ARN-FRA-CDG)

Någon som vet om man fortfarande kan ta sig till loungerna vid B gates non shengen med ett shengen Borarding pass?

Är det bara SEN vid B gates som har bemannad bar eller har de fixat det vid någon annan av SEN loungerna?
 
Någon som vet om man fortfarande kan ta sig till loungerna vid B gates non shengen med ett shengen Borarding pass?
Det funkade i juni 2016 (med nationellt id-kort, jag hade inte pass med mig). Det är inte superfärsk information, men det är väl bara att testa? Tänk på att passkontrollen när man ska tillbaka i Schengen-området kan ta lång tid, i synnerhet om en Airbus A380 precis har landat!
 

olo

Medlem
En kompis ska vara 4h på Frankfurts flygplats, under ett byte, mest troligt vid A gates. ( ARN-FRA-CDG)

Någon som vet om man fortfarande kan ta sig till loungerna vid B gates non shengen med ett shengen Borarding pass?

Är det bara SEN vid B gates som har bemannad bar eller har de fixat det vid någon annan av SEN loungerna?
Det går och pass föredras då automatspärrarna kan användas.

En av businessloungerna på A (den som ligger en våning upp) är en gammal första klass lounge och har även den bemannad bär, om det är vad som sökts.

Om det finns på Z, är det betydligt närmare dit. Jag är tveksam om det är värt att gå bort till B för att få den andra Senatorloungen. Man gör det inte att den är så mycket bättre utan mer för promenadens skull och att få lite omväxling. ;)
 
Toppen