Senaste nytt

Vilken lounge är den bästa Oneworld-loungen i Bangkok

Kricka

Medlem
CX-loungen i Concourse G är fortfarande under renovering men den i D är öppen.
Den senare är, som nämnts tidigare, rätt trång och har inte mycket till utbud.

JAL Sakura lounge är stängd i princip hela dagen (09.55 - 18.00).

Man erbjuds även att besöka Louis' Tavern CIP Business Class Lounge i G
(om CX-loungen skulle vara full..).

Flyger man till HKG med CX får man även en inbjudan till CX Arrival Lounge.
 

JonW

Medlem
Jag var också där igår. ;-)
Igen info o det ser ju precis likadant ut som sent i höstas, så jag börjar mer o mer undra om den öht kommer att öppna igen.
I OW:s loungelista existerar den inte längre...
Tråkigt i så fall, BKK blir ju då helt utan ren OW First lounge vad jag förstår.
 

Dr. Miles

Expert
Det hade varit bra om oneworld kunde bygga en gemensam lounge som Star Alliance har i ett antal flygplatser.
Så vitt jag vet följande oneworld flygbolag flyger till/från Bangkok Suvarnabhumi flygplats.
  1. British Airways
  2. Cathay Pacific
  3. Finnair
  4. Japan Airlines
  5. Malaysia Airlines
  6. Royal Jordanian
  7. Qatar Airways
  8. Qantas
  9. S7 Airlines
  10. SriLankan Airlines
 

RonnieK

Medlem
Kommer att spendera en ansenlig tid på BKK den 1 april (07:00-14:00). Ankommer med AY och åker vidare med MH. Vilka lounge-möjligheter kan tänkas finnas då för en OW Sapphire?

I vanliga fall brukar utbudet på ev. Champagne få bestämma men denna gång känns tillgång till en dusch viktigast :) Något ätbart är också ett plus.
 

pep

Medlem
Det hade varit bra om oneworld kunde bygga en gemensam lounge som Star Alliance har i ett antal flygplatser.
Så vitt jag vet följande oneworld flygbolag flyger till/från Bangkok Suvarnabhumi flygplats.
  1. British Airways
  2. Cathay Pacific
  3. Finnair
  4. Japan Airlines
  5. Malaysia Airlines
  6. Royal Jordanian
  7. Qatar Airways
  8. Qantas
  9. S7 Airlines
  10. SriLankan Airlines
Helt enig, doktor. For eksempel bruger QR ikke OW loungerne men derimod Thai loungerne.
 

RonnieK

Medlem
Kommer att spendera en ansenlig tid på BKK den 1 april (07:00-14:00). Ankommer med AY och åker vidare med MH. Vilka lounge-möjligheter kan tänkas finnas då för en OW Sapphire?

I vanliga fall brukar utbudet på ev. Champagne få bestämma men denna gång känns tillgång till en dusch viktigast :) Något ätbart är också ett plus.
Det verkar som Qantas Business lounge uppfyller villkoren: Lounge Location | Thailand | Bangkok Suvarnabhumi International Airport | International Business (öppnar 7:30 enligt sidan).

Har jag förstått det rätt att denna lounge är öppen och den som är under renovering är deras First mittemot?
 

JonW

Medlem
Det är riktigt.
(Med reservation för att inget tyder på att någon renovering av First-loungen verkligen pågår...)
 
Toppen