Senaste nytt

Vilka stolar i denna A330-200 med Turkish?

SimonXYZ

Medlem
Jag har bokat en resa mellan Istanbul och Ho Chi Minh i Business och ExportFlyer visar upp denna seat map (FamXYZ på rad 2 och 3). Jag misstänker angle-flat. Har någon flugit denna konfiguration long haul? Kuriosa: bokningen säger A330-300 men seat map på EF säger A330-200, men det är helt i linje med hur det kan se ut när man flyger Turkish.

Screenshot 2020-02-01 at 09.41.40.png
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag burkar kolla på SeatGuru, det brukar ju finnas minst en config på samma plan beroende på destination, och det är ju ingen garanti att man får en viss konfiguration pga. plan som går sönder, etc etc. En är angle-flat och en är flat bed.
 

SimonXYZ

Medlem
Varken Searguru eller något annan site har seat map med 3 rader i Business i TK A330-200 vad jag kan se. Det hade varit lite för lätt ;-)

@Jonas C du som har flugit allt vad Turkish har att erbjuda, vad säger du?
 
Last edited by a moderator:

AndersSt

Medlem
På sträckan Istanbul - Frankfurt flög vi TK Business med en A330-300 häromdan. Den stolen var nog vad som kallas "angle-flat" men inte så där vidare "flat"... snarare bara en helt OK recline. Nu gjorde det ju inget på en så kort sträcka, och dessutom på dagen. Hoppas verkligen TS får en bättre stol på sin lite längre sträcka.
 

bankb

Medlem
Jag har bokat en resa mellan Istanbul och Ho Chi Minh i Business och ExportFlyer visar upp denna seat map (FamXYZ på rad 2 och 3). Jag misstänker angle-flat. Har någon flugit denna konfiguration long haul? Kuriosa: bokningen säger A330-300 men seat map på EF säger A330-200, men det är helt i linje med hur det kan se ut när man flyger Turkish.

Visa bifogad bild 105510

Det är lie flat säten på den sträckan. Inte den mest orderna hårdvaran men funkar helt okej :)
 

SimonXYZ

Medlem
Definitivt inte den modernaste stolen och lite tunt med avläggningsytor MEN fortfarande en av de absolut bästa stolarna att sova i. :)
Helt ok stol om man åker med någon annan. FamXYZ sov i dem för 1 månad sedan på väg mot Kuala Lumpur i en A330-300. Åker jag ensam betalar jag gärna dock några tusen extra för 1-2-1 konfiguration om det finns flyg med ok flygtider. Till Indien har jag blivit "tvungen" att välja Air India några gånger, när jag har åkt ensam, som har samma stol i sina B787 då det inte har funnits några andra alternativ med flygtider som passade mig.
 
Toppen