[VIKTIG INFORMATION!]Har du en Amex voucher som ska användas under 2019?!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af palmen, 2 December 2019.

  1. Tostarp

    Tostarp Medlem

    By:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu bokat via Tallinn. Dom visste om felet och tog ingen avgift :)
     
    Karlssonskan synes godt om dette.
  2. bnr

    bnr Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Uppföljning... inget callback dagen efter (idag) heller från gårdagens försök.

    Ringde upp idag igen (14:34), fick info om 5 minuters väntetid. Väntade 33 minuter innan jag gav upp och tryckte in nummer för callback igen.
    15:25 ringde Tallinn upp. Platserna jag var ute efter var borta då. 5 minuter blev alltså 51 minuter.
     
  3. zzGabriel

    zzGabriel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    5 min väntetid enl den automatiska rösten, men har väntat i 35 min....

    Edit: Kom fram efter 40-45 min
     
    Sidst redigeret: 12 December 2019
  4. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    den uppskattade väntetiden är ju baserad på ett snittsamtal. Om nu helt plötsligt en massa BC-are ringer in och ber om allehanda konstiga rutter så är det ju inte så konstigt att det tar 50 minuter istället för 5 minuter.
     
  5. Glenn E

    Glenn E Medlem

    By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    De sa att det var 3 minuters väntetid. Jag har nu väntat i 12 minuter%
    Lite jobbigt att ringa med Skype från Shanghai för då behöver man VPN och den kopplas ju bort ibland.

    Edit
    Har nu väntat i 19 minuter.
    Gör de Callback till ett kinesiskt telefon nummer?
     
    Sidst redigeret: 12 December 2019
  6. bnr

    bnr Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Är den?
    Snittlängden på ett samtal det senaste året? Sedan Tallinn öppnade?
    Snittlängden på ett samtal den senaste timmen?
    Snittlängden på ett samtal en torsdag i november när det är sydvästliga vindar?

    Även om man bokar komplexa rutter så tar det inte så lång tid. Självklart tar det längre tid om folk ringer in och ber Tallinn söka på varje möjlig routing åt dem, men då får de se till så att deras uppskattade väntetider baseras på hur lång väntetid det är just nu. Inte hur lång tid väntetid det kanske eventuellt möjligtvis är i den bästa av världar.
     
    011430121 og Tonton synes godt om dette.
  7. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Eftersom du är så raljerande, hur tror du att man beräknar väntetiden? Kanske när det är nordöstliga vindar?

    Hur lång väntetid det är just nu, hur menar du? Säg att det finns fem agenter. Det ringer in 5 personer kl 09 som alla tar 5 min så då är väntetiden 5 minuter. Om det sen direkt efter ringer in 5 personer och de tar 1 timme i anspråk, vad är då den estimerade väntetiden när du ringer in 0907?
     
    Erth synes godt om dette.
  8. Det är dock så jävla roligt när man ringa sas kundtjänst och dem. Säger att sas har first.

    Blir lika förbannad varje gång hahahah.
     
  9. CJR

    CJR Medlem

    By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt boka med voucher på SAS.se sedan i fredags. Hittar platser i Plus/Business och allt verkar frid och fröjd tills man passerat sidan för stolsval då man ständigt möts av detta:

    upload_2019-12-16_22-6-43.png

    Blir till att ringa Tallinn skulle jag tro.
     
  10. MrDollar

    MrDollar Medlem

    By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag får samma fel.
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×