Senaste nytt

Verkar som SAS IT har gjort det igen?

Brandten

Medlem
Har försökt seata mig på en flight på lördag men appen genererar fel och sidan hittar inte bokningen. Ringde runt lunch och då trodde man att systemet skulle komma igång på eftermiddagen. Ringde nyss, blev kopplad till engelsktalande support som bad så hemskt mycket om ursäkt för att det FORTFARANDE inte var igång. De hade inte fått någon indikation på när det skulle vara up and running igen heller!
 
En grej som jag såg som passar under SAS IT är denna på bilden.
Är det inte rätt tråd så flytta gärna.
Kan vi boka EB resa med Etihad?
Har inte för mig att jag sett det tidigare

sas.jpg
 
Har försökt seata mig på en flight på lördag men appen genererar fel och sidan hittar inte bokningen.
Drabbades av liknande problem, där det inte gick att checka in eller byta sittplats. Enligt appen och classic-sidan hittades inte bokningen.
Diamond supporten testade alla deras "sidor" och fick samma resultat. För min del gick det inte att logga in på sas.se, men flysas.com och classic.sas.se fungerade med inloggning. Expertflyer kunde inte heller visa någon seatmap.

Flighten i fråga flögs från Split (SPU) till Arlanda (ARN). Flygvärdinnan på flighten berättade att det brukar vara så från Split, att det inte går att checka in online eller i appen. Frustrerande. En nyhet för mig.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Drabbades av liknande problem, där det inte gick att checka in eller byta sittplats. Enligt appen och classic-sidan hittades inte bokningen.
Diamond supporten testade alla deras "sidor" och fick samma resultat. För min del gick det inte att logga in på sas.se, men flysas.com och classic.sas.se fungerade med inloggning. Expertflyer kunde inte heller visa någon seatmap.

Flighten i fråga flögs från Split (SPU) till Arlanda (ARN). Flygvärdinnan på flighten berättade att det brukar vara så från Split, att det inte går att checka in online eller i appen. Frustrerande. En nyhet för mig.

Det där är inget nytt, och samma sak gäller från t.ex. Pula (även det Kroatien). Om du klickar dig fram under online-incheckning på denna sida Incheckning, boardingkort och senaste tider för ombordstigning | SAS så kan du se vilka flygplatser som det inte funkar med SAS vanliga online-incheckning från. När det gäller Split så verkar det ju som att det faktiskt går att checka in online, men man måste göra det via flygplatsens hemsida istället.

Jag tolkar detta som att det faktiskt inte är SAS fel, utan har något att göra med systemen på den lokala flygplatsen.
 

Peter G

Medlem
Drabbades av liknande problem, där det inte gick att checka in eller byta sittplats. Enligt appen och classic-sidan hittades inte bokningen.
Diamond supporten testade alla deras "sidor" och fick samma resultat. För min del gick det inte att logga in på sas.se, men flysas.com och classic.sas.se fungerade med inloggning. Expertflyer kunde inte heller visa någon seatmap.

Flighten i fråga flögs från Split (SPU) till Arlanda (ARN). Flygvärdinnan på flighten berättade att det brukar vara så från Split, att det inte går att checka in online eller i appen. Frustrerande. En nyhet för mig.

Samma från Pula i Kroatien.
 
Toppen