Senaste nytt

Vart samlar jag bäst poäng från Vietnam Airlines?

Virre888

Medlem
Vart samlar jag bäst poäng från Vietnam Airlines? Har idag fokus på SAS eurobonus men då jag imorgon samt kommande dagarna kommer göra tre flygningar inrikes i Vietnam tänkte jag att poängen ändå ska samlas in och kunna användas till något. Vad ska jag köra på?

MVh
 

Virre888

Medlem
Tack för tipset! Är ny när det gäller poängsamlande. Hur ska jag tänka i det här läget? Bara ta det bolag som ger flest poäng och regga där?
 

SvartMjolk

Medlem
Om du inte reser ofta är det nog smart att ta ett bolag där poängen inte förfaller. Själv krediterar jag Delta inom SkyTeam eftersom jag sällan flyger SkyTeam och där förfaller inte poängen.

Om du reser ofta skulle jag kolla vilket bolag som ger mig bäst förutsättningar för det jag vill ha. Är det resor bokade för poäng så väljer du ett program där du kan samla mycket poäng snabbt. Är det istället status du vill åt så väljer du ett bolag där du snabbt kommer upp i status.
 

Myllys35

Medlem
Lånar denna tråd lite då jag också har ett antal resor inrikes med VN inom kort. Om jag identifierat bokningsklasserna rätt så verkar vissa av de ge 25% till AF och vissa bara till deras egna program med 65%.

Jag tänker att det ändå blir bättre för min del att kreditera till AF (som jag kanske åker med i framtiden) före VN. Delta som nämndes ovan verkar inte ge något här.

Har jag missat något? Finns det några fördelar med Lotusmiles?
 

Mr.cake

Medlem
Har du EBG kan du alltid prova status matcha på Delta. Jag blev guld direkt hos delta och vips så ingick prio boarding, 2 extra incheck väskor (billigaste biljetten), du får fyra drink vouchers och blev uppgraderad på båda mina flighter till comfort+ som de kallar det. Sen går poängen inte ut hos Delta, vilket kan vara en stor fördel om man samlar lite då och då.
 

Buffy

Medlem
Har du EBG kan du alltid prova status matcha på Delta. Jag blev guld direkt hos delta och vips så ingick prio boarding, 2 extra incheck väskor (billigaste biljetten), du får fyra drink vouchers och blev uppgraderad på båda mina flighter till comfort+ som de kallar det. Sen går poängen inte ut hos Delta, vilket kan vara en stor fördel om man samlar lite då och då.
Behövde du uppvisa att du hade några kommande flygningar med Delta?
 
Toppen