Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

pep

Medlem
Rejste business ex CPH forleden: QR tilbød pre-departure Champagne for første gang for mig (og andre) her i CPH. Også verdensklasse service i Al Mourjan med særdeles professionelle bartendere.
Note: Ramadan'en fra 5/6 og op til ca. 40 dage frem "tørlægger" alle loungerne i Doha og alle regionale fly til og fra muslimske lande omkring mellemøsten
 

LarsCph

Medlem
Det lyder rigtig fint at de nu endelig har fået Champagne fra København :)

Næste rejse på business class bliver for mit vedkommende Air France til Bali engang midt i Juli. Bliver fint at prøve noget andet end Qatar Airways...
 

pep

Medlem
Pre-departure champagnen fra CPH (se ovenfor) skabte desværre ikke ny præcedens: jeg rejste fra CPH den 19 juli med QR 164 og da var vi tilbage til Square One: Champagnen kunne først serveres efter vi var luftbårne. Selv om der var masser af den. Også, selv om de serverer den pre-departure fra hvs. ARN, OSL, (og HEL?). Maden bliver stadig fattigere/ringere - kun een kød-ret blev tilbudt på business....måske på tide at konsultere eller frekventere økonomi-klasse igen?
 

LarsCph

Medlem
Hmmm - æv det lyder ikke særlig opmuntrende... Hvad var de øvrige retter så?

Der er dog nok stadig en bid vej "ned" til economy, men det lyder ikke til at der arbejdes særlig hårdt på at leve op til sin brand som "world's 5 star airline". Det eneste jeg savnede lidt på turen herud til Bali med AirFrance var dine-on-demand (og pyjamas, men det har Qatar Airways jo alligevel kun hvis flyvningen lever op til reglen på at ankomme til Doha før midnat). Til gengæld var der champagne på alle tider og måltiderne holdt et meget højt niveau hele vejen med god kvalitet, bredt udvalg og endda amuse bouche før middagen.
 

pep

Medlem
Jeg fik da en pyjamas fra CPH (22:40 afgangen), som jeg brugte flittigt i Al Mourjan hvor jeg havde 18 timer efterføgende. Ingen egentlig "dinner", kun småretter. Til morgenmad var der omelet med "beef" i mikroskopiske stykker. De andre retter var pasta med ost indeni og vegetarisk. Heller ingen is på denne flyvning. Smoothie? Forget it. Det eneste scoop var ostebordet, som jeg nappede om aftenen i st. f. disse umulige natte-snacks...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LarsCph

Medlem
Åh - øv... Det er vel fordi man har besluttet sig til at hvis du flyver sent om aftenen så har du ikke brug for mad :-/ Jeg håber de når at ændre det (igen-igen) inden jeg skal med samme afgang til Marts næste år... Pyjamas løste jeg på turen til Bali let ved at medbringe et par pyjamas bukser fra Qatar Airways og en t-shirt i håndbaggagen. Så længe man bare ved det går det OK at tage med selv syntes jeg.

Turen hjemover denne gang når vi når dertil er med AirFrance fra Singapore 22.50 - dér satser jeg klart på at de serverer middag. Ikke mindst fordi vi jo flyver vest og derfor alligevel ligeså godt kan være længe oppe :)
 

pep

Medlem
En forværrende faktor for den manglende dinner er, at QR bruger Aspire loungen i CPH. Den er ret skrabet og der er ikke meget at spise ud over lidt brød med leverpostej eller skinke. Og da loungen lukker kl. 22, er maden om aftenen ikke særlig frisk eller indbydende...
 

Agö

Medlem
En forværrende faktor for den manglende dinner er, at QR bruger Aspire loungen i CPH. Den er ret skrabet og der er ikke meget at spise ud over lidt brød med leverpostej eller skinke. Og da loungen lukker kl. 22, er maden om aftenen ikke særlig frisk eller indbydende...
Det är då man äter på någon av Kastrups restauranger!
 

LarsCph

Medlem
Det är då man äter på någon av Kastrups restauranger!

Jeps - MASH går bestemt an :) Eller Caviar House hvis man er til seafood... Jeg syntes dog nok det er dårligt at Qatar Airways ikke serverer et fuldt måltid til dem som vil have det... Billetten er mig bekendt ikke billigere fordi man flyver sent.
 

pep

Medlem
Jeps - MASH går bestemt an :) Eller Caviar House hvis man er til seafood... Jeg syntes dog nok det er dårligt at Qatar Airways ikke serverer et fuldt måltid til dem som vil have det... Billetten er mig bekendt ikke billigere fordi man flyver sent.
Enig @Agö ! Brug lufthavnen og få mere "Luft under Vingerne"
Mht. sen afgang: fordelen ved aftenafgang er, at man bedre kan både nyde og konsumere drikkevarer uden dårlig samvittighed.....at man så ikke får 100% ordentlig mad, må drikkevarerne jo kompensere lidt for :)
 
Toppen