Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

ckk

Ny medlem
Har nyligen skapat ett konto efter att sen ett bra tag hamnat här lite då och då för att få svar på diverse funderingar! Stort tack till alla aktiva för både bra information och även en hel del underhållning! :)

Fyller 40 om ett par veckor och bor i Lund, jobbar som senior mjukvaruutvecklare/arkitekt. Har jobbat för flera stora internationella företag senaste åren men har inte behövt resa så mycket mer än ett par ggr om året i tjänsten. Senaste jobbet ser dock ut att kräva lite mer i form av resor till huvudkontoret så räknar med att få EBG eller t om EBD innevarande intjäningsår. Och baserat på tidigare blygsam poängintjäning och att bara haft EBS som max tidigare så undrar man ju vad man i praktiken får i form av fördelar och hur man bäst spenderar poängen så har lurkat extra mycket här senaste tiden.

Nästa flygning blir på måndag till SFO på SK935 och har den väldigt trevliga förmånen att få åka längst fram i kabinen på så långa resor. Med SAS nya kabin blir man ju åtminstone bortskämd av hårdvaran och jag är faktiskt rätt nöjd med servicenivån också, men har nog inte så höga förväntningar heller...

Brukar inte vara jätteaktiv i forum men ska försöka bidra när jag har något att tillföra!
 

Kajsan

Medlem
60+, Sundsvall, projektledare- och utbildare inom processindustri. Främst Sverige men med utflygna barn att besöka over there. 20-30 resor per år i jobbet, EBD. 6 långdistansflygningar tillsammans med maken detta år. Skrapar ihop poäng på alla sätt möjliga och uppskattar forumets kreativa tänkare, tack.
 
Rep på svenska marknaden åt ett engelsk bolag, o säljer nått så spännande som show/teater belysning :)

Utgår från mitt hem ganska nära (30m in ) från Arlanda så jag borde hinna med mer än mina 30+legs per år.

Håller på med en övergång att lämna bilen hemma mer, men väger hotelstatusen mot flyg statusen just nu :)
 

JohanA

Medlem
Rep på svenska marknaden åt ett engelsk bolag, o säljer nått så spännande som show/teater belysning :)

Utgår från mitt hem ganska nära (30m in ) från Arlanda så jag borde hinna med mer än mina 30+legs per år.

Håller på med en övergång att lämna bilen hemma mer, men väger hotelstatusen mot flyg statusen just nu :)
Välkommen! Satsa på EBG, som du sen fixar Carlson Gold med, som sy sen matchar.... så har du snart HHD som "alla" andra här.
 

Patarei

Medlem
35 år från Norrköping.
Jobbar som någon form av vaktmästare på vårdcentral.

Tycker om att resa runt och se mig omkring, bo på olika hotell, besöka restauranger m.m.

Försöker hinna med en resa åtminstone varannan månad. Detta år har det dock blivit en resa i månaden.
 
Toppen