Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Arnel

Medlem
Hej alla!

Tack för ett intressant forum. Jag har länge suttit och läst samt tagit del av era tips och funderingar och kände att det var dags att ansluta
mig och bli mera aktiv.

Jag fyller 30 om ett par veckor och driver eget bolag inom kommunikation (främst satellit) i Stockholm. Förhoppningsvis blir det ut att resa som födelsedagspresent men det återstår att se om jobbet tillåter det. Jag reser en del inom jobbet främst inom Europa men någon längre resa till Mellanöstern och Asien blir det också.

Just nu är mitt mål att nå guld status på Star Alliance och första steget dit är att jag precis beställt hem AMEX Elite (mitt första inlägg hamnade under Värva mig till AMEX).

Nu blev det inte så mycket om mitt jobb utan mera en kortare presentation om mig men så får det vara. Ha det!
 

P-L

Medlem
Hej!

29 år gammal och jobbar som civilingenjör på ett företag i Lund.

Upptäckte BC tidigare i år och suttit och lusläst men inte postat särskilt mycket. Sa till en vän tidigare i år att ett av mina goals för 2016 var att bli EBG och sen på skoj sa jag EBD 2017 och skrattade. Efter en massa trådläsande ser det ut som att jag blir EBD i februari 2017 (nya perioden börjar April 2017)!

Sjukt användbara tips och inom en snart framtid blir det att planera min first first :)
 

El Oso

Medlem
Jag fyller väl också på då...;)

Jag är en 27 åring som efter studierna fick jobb på en ambassad i Stockholm och hade Skandinavien och delar av länderna i öst som arbetsplats, där blev det mycket resande. Dessutom ganska många resor till HQ i Latinamerika om året.

Numera jobbar jag för en internationell organisation och är stationerad på Port au Prince (Haiti) och reser frekvent mellan Port au Prince och HQ i New York. Dessutom försöker jag beta av så många "öar" i Karibien jag bara kan under min tid nu på Haiti.
 

Agö

Medlem
Jag fyller väl också på då...;)

Jag är en 27 åring som efter studierna fick jobb på en ambassad i Stockholm och hade Skandinavien och delar av länderna i öst som arbetsplats, där blev det mycket resande. Dessutom ganska många resor till HQ i Latinamerika om året.

Numera jobbar jag för en internationell organisation och är stationerad på Port au Prince (Haiti) och reser frekvent mellan Port au Prince och HQ i New York. Dessutom försöker jag beta av så många "öar" i Karibien jag bara kan under min tid nu på Haiti.
Välkommen! Vilken är din favoritö i Karibien?
 

Agö

Medlem
Hej!

29 år gammal och jobbar som civilingenjör på ett företag i Lund.

Upptäckte BC tidigare i år och suttit och lusläst men inte postat särskilt mycket. Sa till en vän tidigare i år att ett av mina goals för 2016 var att bli EBG och sen på skoj sa jag EBD 2017 och skrattade. Efter en massa trådläsande ser det ut som att jag blir EBD i februari 2017 (nya perioden börjar April 2017)!

Sjukt användbara tips och inom en snart framtid blir det att planera min first first :)
Välkommen och välkommen på framtida träffar i Öresund!
 

Gynt

Medlem
Hej!
Efter att varit en klassisk smygare, läst och tagit del av alla era såväl fantastiska, roliga och smarta inlägg över åren.
Stort tack till alla er rutinerade BC rävar som hänger här. Kände att det nu var länge att ta steget in i värmen.

Jag själv närmar mig 30, jobbar för en av de större företagen inom Automotive här i Sverige där jag har ett globalt ansvar för mitt område vilket innebär från och med nu en del resande. Tidigare har jag varit bosatt i såväl Kina som Singapore i jobbets vägnar. Har haft paus på mer frekvent resande de senaste två åren men nu börjar det rulla igång igen. Utgår från Landvetter!

En ära att få vara en del av gänget här!
 

David

Medlem
Hej!
Efter att varit en klassisk smygare, läst och tagit del av alla era såväl fantastiska, roliga och smarta inlägg över åren.
Stort tack till alla er rutinerade BC rävar som hänger här. Kände att det nu var länge att ta steget in i värmen.

Jag själv närmar mig 30, jobbar för en av de större företagen inom Automotive här i Sverige där jag har ett globalt ansvar för mitt område vilket innebär från och med nu en del resande. Tidigare har jag varit bosatt i såväl Kina som Singapore i jobbets vägnar. Har haft paus på mer frekvent resande de senaste två åren men nu börjar det rulla igång igen. Utgår från Landvetter!

En ära att få vara en del av gänget här!
Kul med ytterligare en västkustbo, som dessutom jobbar inom Automotive och har bott i Kina... skulle ju kunna varit jag för 8 år sedan. :)
 
Toppen