Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Marcus01

Medlem
Jag hoppas det inte bara är jag som är lite nyfiken på vad ni, alla som hänger på detta eminenta forum, arbetar med, kanske hur många resdagar ni har och även kön, ålder och bostadsort? Att vi alla har ett intresse för resor i allmänhet och flygresor i synnerhet torde vara självklart...:rolleyes: Hur pass anonym man vill vara med arbetsgivare anser jag vara upp till var och en!

Jag börjar:
Man, 34 år bor i Vaxholm och arbetar som försäljningschef på ett globalt företag verksamt inom bland annat affärsresor. Ca 30 resdagar om året, skulle gärna ha fler....

--
Originalrubrik: Vad jobbar ni med?
Ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:

Concorde

Founding Member
Pappaledig ;) 2011 har hittils varit ett stilla år med få resor jämfört med senaste 10 åren. Ser bättre ut andra halvan av året med resor till bl.a. London, New York x? samt Argentina. Lär bli en hel del resor inom Europa med jobbet också.
 

Stora

Medlem
Jag är en man som är 44 år och jobbar som säljkoordinator mot mellanöstern och delar av nordafrika. Jag reser inte mer än ungefär 15resdagar per år (har ingenting emot fler).
 
36 år, Skaraborg. Har rest lite hit o dit under mitt liv och bott kortare perioder utomlands. Lite Afrika o Asien men det mesta resandet har varit inom Europa. De senaste 5 åren har jag rest inom EU i egenskap av styrelseledamot i en organisation. Ca 3-5 resdagar per månad. Reser så mycket jag bara har en chans till! :)
 
Last edited:
31 år, Luleå. Gör i genomsnitt 5-10 arbetsrelaterade resor per år och lika många privat. Arbetar som marknadsförare inom en amerikansk medicinteknikkoncern som för tillfället har resestopp av budgetskäl. :( Reser främst inrikes Sverige (LLA-ARN), på Nordamerika och Frankrike/Tyskland/UK.

Tack vare Flyertalk, Optiontown och SAS dubbla poäng-kampanjer har jag lyckats bli EBG trots mitt ringa resande och tack vare BusinessClass.se och matchningskampanjer även Flying Blue Gold och Miles & More Senator. Väntar bara på en bra chans att få in en fot i OneWorld också! ;)
 

JacobGBG

Medlem
32 år. Jobbar för ett amerikansk företag i olja/gas branchen som kvalitetssäkrare/Lean Champion. Då vi har produktionssiter i Tyskland, USA och Singapore så blir det en hel del resande fram och tillbaka för att se till att alla drar åt samma håll.
 

niksal

Medlem
30 år, bor i Helsingfors. Jobbar som konsult, reser 100+ dagar per år främst i de nordiska länderna. Uppföljningsperioden på SAS tog precis slut, hade 96 flyg, ca 110k poäng intjänat. Därtill kommer några flyg med AY, DY, samt interna norska flyg. Sammanlagt kanske 110 flyg.
 

Malu

Medlem
44 år och konsult inom projektledning / management i eget bolag. Resandet beror på uppdragen för tillfället, men i snitt har det varit ett par turer per månad de senaste åren. Sedan tillkommer några semesterresor med familjen, någon weekend med hustrun och minst ett par konferens- eller utbildningsresor som jag planerar och betalar för i bolaget, vilket skapar ganska stora möjligheter...

Flyger mest inom Star Alliance och väljer helst SK, LH, LX, OS, SQ och TG där det finns möjlighet.

Flyg: SK EBG, LH SEN och KL Flying Blue Gold (status match...) samt ANA (för ANA-tool...)
Hotell: Scandic, Marriott, SPG, A-club
Bil: Hertz gold och Avis Preferred

Favoritdestination: SIN, Shangri-La, Valley Wing :)
 
Last edited:

Senator

Moderator
39 år, egen företagare med förflutit i stora IT bolag och Business Consulting. Driver idag liten konsultverksamhet inom mjukvara och internet bolag.

Har varit LH Senator sedan 2001, och UA Premier Executive samt SK EBG 1999-2001. EB medlem redan 1993, och hade EBS redan som student in 1994 och 1995 :) Numera också BAEC Gold sedan maj 2011. Bott i USA, Norge och Tyskland i tillägg till Sverige under tiden. Har också haft AF/KLM Platinum (comp) men är ingen stor fan av dessa bolag.

Snittat 100-120 flighter per år sedan 1999, till stor del inom Europa. Vanligaste destinationer idag är London, Oslo och Zürich. Tidigare rest mycket till Geneve, Amsterdam, Stuttgart och Paris. Reser gärna med LX, SK, BA, OS och LH. Dock trycker jag BA och LX idag är bäst ”value for money” i alla fall inom Europa.

Åker nästan alltid i affärsklass. Eftersom London och Zürich är primärresmål, saxar jag biljetter med BA och LX mellan Stockholm, London och Zürich, därmed hittar som oftast biljetter i 3000-4000kr klassen. Bor som oftast på Hilton och har varit HH Diamond VIP sedan 2005.

Affärskonsult i 2009 – 2010 med många udda resmål: Dakar, Cairo, Riad, Tehran, Tunis, Taipei i tillägg till mera ”normala” resmål som New Delhi, Kuala Lumpur, Rom, Dublin och Istanbul. Ganska unik känsla att kliva av ett plan i Riad 2 på natten i maj månad eller skickas hem från kunden i Tehran när ”dom gröna” skall demonstrera mot regimen och Skype/Facebook/Mobilnät stängs ner i en dag eller två och man tappar kontakt med omvärlden.

Har en enorm förkärlek till London och New York, och det kliar i res foten om jag inte har varit i NYC på 6mnd.
 
Toppen