Senaste nytt

Vad har ni för erfarenheter av att flyga United?

Jag har dragit vinstlotten på min nästa resa under månaden. Istället för en B757 (Transcont config) eller B752 (Int'l config) som normalt flyger Transcont mellan EWR-LAX/SFO får jag en sprillans ny B787-10 Dreamliner på EWR-SFO.
Blir perfekt om de uppdaterar flottan lite. United har annars förbättrats väsentligt intercontinentalt med Polaris men även bättre i inrikes First.
 

Senator

Moderator
Blir perfekt om de uppdaterar flottan lite. United har annars förbättrats väsentligt intercontinentalt med Polaris men även bättre i inrikes First.

Det är just deras B757/B757-200ER som är äldst och som flyger gamla Premium Service rutter (Transcont) mellan EWR-LAX/SFO samt SFO-BOS. Dessa behöver bytas ut. Jag tror United har väntat på ett Boeing-alternativ men nu väljer A321x för detta:
United orders 50 Airbus A321XLR jets over Boeing NMA to replace 757 - Business Insider

https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/premium-services.html

Jag läste en review av deras uppdaterade high-density Polaris B767-300ER som flyger på LHR från både EWR/ORD och feedbacken var väldigt positivt. Man trodde inte dessa var 18-20 år gamla. Jag skulle ha testat detta i december men fick ställa in:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html#v3

Titta på hur många kvadratmeter är Polaris. Föredrar fortfarande American inom Nordamerika, men det är svårt att matcha med Lufthansa :)
 

Canadien

Medlem
Jag menar att jag skulle gärna se American i Star Alliance istället för United så jag menar flyga American inom Nordamerika. Svårt att kombinera med Lufthansa på en biljett.

Ahh ja nu klarnar det! Ja inom US är American väldigt bra, men jag tycker de slår Lufthansa rejält även på transatlant. Tyvärr har de inte LH som codeshare inom Europa så att man kunde åkt ARN-FRA-DFW med American på långbenet.

Nog med OT, United var det som gällde.
Om valet finns så tar jag Air Canada över United på anslutningar i Nordamerika, därefter American - som man kan få med SAS. På en enkel point-2-point skulle jag kika på Southwest framför både AA och UA, speciellt om pris är viktigt. Delta har jag för lite erfarenhet av. Men United är verkligen inte bäst inom US.
 

Senator

Moderator
Ahh ja nu klarnar det! Ja inom US är American väldigt bra, men jag tycker de slår Lufthansa rejält även på transatlant. Tyvärr har de inte LH som codeshare inom Europa så att man kunde åkt ARN-FRA-DFW med American på långbenet.

Nog med OT, United var det som gällde.
Om valet finns så tar jag Air Canada över United på anslutningar i Nordamerika, därefter American - som man kan få med SAS. På en enkel point-2-point skulle jag kika på Southwest framför både AA och UA, speciellt om pris är viktigt. Delta har jag för lite erfarenhet av. Men United är verkligen inte bäst inom US.

Jag gillar flyga Domestic First vet du, så ingen Southwest för min del ;) Intressant nog är Delta nästan alltid billigast på de sträckor som jag behöver köpa till extra om inte Alaska Air flyger, men det blir sällan Delta eller Alaska trots att min erfarenhet har varit positiv. Jag lägger $50-100 t/r med på American för Avios/Tier Points. Jag vet... poängslav.
 

Senator

Moderator
Vet du om de kommer sluta flyga till tex Stockholm när 757:rna går i pension?
I artikeln nämner de bara att A321 ska gå inrikes.


Då har vi läst två olika artiklar

”United will take delivery of the new Airbus jets starting in 2024. The planes will primarily be based at Newark Liberty Airport in New Jersey and Dulles Airport in Washington, DC, flying trans-Atlantic routes”.
 

Byfånen

Medlem
Tyckte flygvärdinnan som jag pratade med var riktigt dryg när jag åkte United. Var riktigt trött efter 16 timmars resande och frågade vad som fanns att dricka. Istället för att lista några alternativt eller visa var man kan se vad de har på en lista så svarades det drygt som att jag redan borde veta precis allt om vad de lastar ombord något i stil med "det beror på vad du vill ha?". Vad jag vill ha kanske beror på om de lastar Bud Light eller någon god öl, finns bara det första vill jag ju hellre ha något vin... Sen att de kallar det för "First" är lite komiskt, men fortfarande långt mycket bättre än att sälja business/plus med samma sketna säten som economy och kanske eventuellt en seat block.
 
Toppen