Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Mediana

Medlem
Hotel som inte har riktiga påslakan. Okej, jag fattar att det är regional skillnad men vad fan. Nu befinner jag mig på Hilton i Nya Zeeland där duntäcket ligger mellan två lakan. Eftersom jag vänder på täcket mycket när det blir för varmt så har det nu slutat i att allt är in en röra. Fick gå upp, tända lampan. Lägga ut ett lakan, lägga på täcket och sen ett nytt lakan. :mad:
 

GOTBound

Medlem
När allt glutenfritt bröd vid frukosten är hälsovarianten med 14 sorters frön och kärnor och mörkt som danskt rågbröd.

Alla som äter glutenfri kost gör det inte för en egen vald ”hälsoprofil” utan gör det av kliniskt medicinska skäl, barn (och vuxna) som vill ha vitt bröd utan struktur;)

EK
 

Hachans

Medlem
När allt glutenfritt bröd vid frukosten är hälsovarianten med 14 sorters frön och kärnor och mörkt som danskt rågbröd.

Alla som äter glutenfri kost gör det inte för en egen vald ”hälsoprofil” utan gör det av kliniskt medicinska skäl, barn (och vuxna) som vill ha vitt bröd utan struktur;)

EK

Du måste älska när de har stora gemensamma smörbyttor också och folk inte fattar att man tar en klick smör på tallriken och fixar sin macka vid bordet med en egen kniv, och inte med kniven som finns i smöret. Allt blir ju kontaminerat.
 

GOTBound

Medlem
Du måste älska när de har stora gemensamma smörbyttor också och folk inte fattar att man tar en klick smör på tallriken och fixar sin macka vid bordet med en egen kniv, och inte med kniven som finns i smöret. Allt blir ju kontaminerat.

Exakt ;)
Eller när andra gäster använder den dedikerade brödrosten som står avskilt i den glutenfria hörnan för att det inte är ngn kö där...

Jag blir alltid "bästis" med personalen och det slutar alltid med att chefskocken kommer ut när jag stannar längre än en natt då jag är "väldigt tydlig" när det gäller kontamineringsrisk gällande gluten för mig och den yngsta sonen, efter några dagar så dukar de fram smör och Nutella i skålar direkt från köket på vårt bord när vi slår oss ner helt automagiskt ;).
Bästa hitintills var Hilton Malta i somras då Nutellan ute i köket blivit kontaminerad och kocken istället smälte glutenfri fin-choklad som yngste sonen kunde breda på sin smörgås.

EK
 

011430121

Medlem
Exakt ;)
Eller när andra gäster använder den dedikerade brödrosten som står avskilt i den glutenfria hörnan för att det inte är ngn kö där...

Jag blir alltid "bästis" med personalen och det slutar alltid med att chefskocken kommer ut när jag stannar längre än en natt då jag är "väldigt tydlig" när det gäller kontamineringsrisk gällande gluten för mig och den yngsta sonen, efter några dagar så dukar de fram smör och Nutella i skålar direkt från köket på vårt bord när vi slår oss ner helt automagiskt ;).
Bästa hitintills var Hilton Malta i somras då Nutellan ute i köket blivit kontaminerad och kocken istället smälte glutenfri fin-choklad som yngste sonen kunde breda på sin smörgås.

EK
Måste erkänna att jag inte har tänkt på det här att man inte skall bre smöret med kniven som ligger vid smöret, har nog hänt vid något tillfälle men nu är det slut med det, vad man lär sig här på BC!
 

Hachans

Medlem
Exakt ;)
Eller när andra gäster använder den dedikerade brödrosten som står avskilt i den glutenfria hörnan för att det inte är ngn kö där...

Jag blir alltid "bästis" med personalen och det slutar alltid med att chefskocken kommer ut när jag stannar längre än en natt då jag är "väldigt tydlig" när det gäller kontamineringsrisk gällande gluten för mig och den yngsta sonen, efter några dagar så dukar de fram smör och Nutella i skålar direkt från köket på vårt bord när vi slår oss ner helt automagiskt ;).
Bästa hitintills var Hilton Malta i somras då Nutellan ute i köket blivit kontaminerad och kocken istället smälte glutenfri fin-choklad som yngste sonen kunde breda på sin smörgås.

EK

Det var fint gjort! Det är långt ifrån alla hotell som bryr sig. Hade en sambo tidigare som var glutenintolerant och många av vanorna jag fick då sitter kvar fortfarande. Vilket märks på antalet smörknivar hemma och så!
 

fcx

Medlem
Nej, toalettrullens funktions förbättras inte. Men det är inte syftet. Det är en signal på att en process är avslutad. Processen är såklart återställande av rummets skick till ny kund. Finns (nog) ingen ISO-standard här, men om jag checkar in i ett rum där rullen är vikt som en pil tolkar jag det som att aktiviteten återställning har genomförts.

Grekisk lösning på problemet

DSC_3941.JPG
 
Toppen