Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Hachans

Medlem
Gå igenom listan så är det ganska tydligt att han stör sig på varenda medpassagerare på något vis...

Nejdå! Idag störde jag mig bara på mannen i Fast Track kön som flashade sitt svartvita Eurobonus kort och gjorde en big deal om det. Sedan visste han inte hur säkerhetskontrollen gick till och klurade inte ut hur han skulle komma in i loungen. Men det skulle se konstigt ut om jag skrev om alla passagerare jag inte störde mig på. Mamman med den urgulliga bebisen idag t.ex! Eller kvinnan som blev sjuk så vi alla fick sitta och vänta på ambulanspersonalen i Tyskland.

Annars bra flygningar utöver att mitt bagage kom bort på Arlanda... Men fick en schysst necessär ifall inte väskan skulle dyka upp före sänggående.
 

JohanA

Medlem
Mycket olika stör sig på. Vissa saker är saker man inte kan påverka, medan andra går att göra något åt. Mycket kan nog lösas med hjälp av sedvanlig kommunikation, dvs man ber vänligt om det går bra att göra något på ett annat vis. Hur många har provat det istället för att sitta i sitt säte och koka över?
 

Mr Basic

Medlem
När man läst vad som skrivits har jag kommit fram till att jag kanske inte irriterar mig på särskilt mycket, MEN....
1. Folk som inte kan sköta sin hygien, fy f-n vad plågsamt det kan vara att sitta i timmar bredvid någon som stinker svett. Som tur är, är det relativt ovanligt.
2. Att folk, trots att det är uttalat att man inte ska, knäpper upp bältet(och reser sig) innan bältesskylten släckts och flygplanet stannat!? Vad tror man att man ska uppnå, hinna ut först trots att man sitter på rad 10? Har kommit på mig själv de senaste 5-10 flighterna med att hoppas att piloten tvingas tvärnita, så att dessa knockar huvuden med varandra, och lär sig en läxa. :mad:
 
D

Deleted member 4140

Guest
Man tycker ju dock att folk som lever i dagsläget borde ha sunt förnuft.
Jag tycker det är jävligt kul då folk lägger upp sina fötter på sätet framför i SAS business eller plus och ingen säger ett skit från kabin personalen. De här personerna är Diamond så man tycker ju att de borde veta hur man beter sig i ett flygplan...
 

JohanA

Medlem
Man tycker ju dock att folk som lever i dagsläget borde ha sunt förnuft.
Jag tycker det är jävligt kul då folk lägger upp sina fötter på sätet framför i SAS business eller plus och ingen säger ett skit från kabin personalen. De här personerna är Diamond så man tycker ju att de borde veta hur man beter sig i ett flygplan...
Tror vi ska undvika att diskutera hur man ska bete sig i ett flygplan...
Att säga vad man stör sig på är en sak, inte detsamma som att det man stör sig på är emot några regler.
 
Jag skulle nog vilja påstå att det går bra att diskutera hur man "bör" bete sig i ett flygplan och fötterna på sätet är kanske inte det bästa - såvida man inte t.ex skyddar det med en handduk eller då. Har man t.ex bytt till rena strumpor och har ett par fräscha morgontofflor på sig samt handduk över stolen ser jag inga problem om man lägger upp fötterna.

Däremot är det kanske inte så lyckat att köra den ohygeniska varianten med t.ex skor och liknande.
 

Johan67

Medlem
Man tycker ju dock att folk som lever i dagsläget borde ha sunt förnuft.
Jag tycker det är jävligt kul då folk lägger upp sina fötter på sätet framför i SAS business eller plus och ingen säger ett skit från kabin personalen. De här personerna är Diamond så man tycker ju att de borde veta hur man beter sig i ett flygplan...
Dessvärre har jag sett sådana med "flashande" röda BC-taggar...
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle nog vilja påstå att det går bra att diskutera hur man "bör" bete sig i ett flygplan och fötterna på sätet är kanske inte det bästa - såvida man inte t.ex skyddar det med en handduk eller då. Har man t.ex bytt till rena strumpor och har ett par fräscha morgontofflor på sig samt handduk över stolen ser jag inga problem om man lägger upp fötterna.

Däremot är det kanske inte så lyckat att köra den ohygeniska varianten med t.ex skor och liknande.
Om någon skulle lägga upp fötterna bredvid mig och inte tar ner fötterna när jag säger till, ja då är det risk för att hönan skulle behöva WCHC resten av resan.
 
Toppen