Senaste nytt

Vad gäller för att gästa i en lounge?

adhoc76

Medlem
Bumpar tråden. Har jag tänkt rätt i följande scenario? Fyra personer reser med Austrian: Stockholm-Wien, Wien-JFK/Chicago-Wien, Wien-Stockholm på SAS Eurobonus Award i business. På separat bokning på exakt samma flyg på samtliga legs, men i ekonomi, reser två kompisar. Två av fyra som reser på award i business har EBG.

De fyra som reser i business kommer in i business lounge i Stockholm, Wien, Chicago med boardingkortet vid avresa från resp flygplats. Kan de två EBG därutöver gästa varsin kamrat som reser i ekonomi? Ibland ser man inte skogen för alla träden - jag var övertygad om att svaret är "ja", men sen blev jag osäker.
 

Edvin

Medlem
Vi är fyra personer (2 vuxna, 1 femtonåring och 1 elvaåring) som flyger LH332 från FRA till VCE kl 21:10 imorgon. En i sällskapet är EBG och en annan EBS. Flyger i bokningsklass H i vad SAS hemsida kallar för Go Smart men som i praktiken i vårt fall är Economy Classic. Jag förstår det som att 2 av oss har tillgång till lounge (EBG +1).
1. Hur är det med personer under 18 år, kan de köpas in?
2. Vilken lounge bör väljas? Förstår att det kanske kan bli begränsningar av att några i sällskapet är barn, och att Senatorloungerna kanske ej går att köpa tillgång till.
 

palmen

Moderator
Vi är fyra personer (2 vuxna, 1 femtonåring och 1 elvaåring) som flyger LH332 från FRA till VCE kl 21:10 imorgon. En i sällskapet är EBG och en annan EBS. Flyger i bokningsklass H i vad SAS hemsida kallar för Go Smart men som i praktiken i vårt fall är Economy Classic. Jag förstår det som att 2 av oss har tillgång till lounge (EBG +1).
1. Hur är det med personer under 18 år, kan de köpas in?
2. Vilken lounge bör väljas? Förstår att det kanske kan bli begränsningar av att några i sällskapet är barn, och att Senatorloungerna kanske ej går att köpa tillgång till.
Det är en gäst som gäller och inget annat.
Lufthansa har en sida som förklarar vad som gäller för att köpa access, och Star Gold är inte listat, men ni kan ju alltid fråga.

Men att köpa access för 2 personer till Lufthansa Business lounge för 600 kronor är extremt tveksamt värde skulle jag säga. Vill ni in i Senator så är det närmare 1000 kronor. Lägg de pengarna på något roligare istället om ni inte ska vara där extremt länge (men då hade jag åkt in till stan istället).
 

Jannes

Medlem
Står inte denna text för er andra på Lufthansa-länken?

Please note:​

currently, it is not possible to purchase lounge access for additional traveling companions. The normal arrangement for traveling companions in the lounge, which is granted on the basis of status, remains in force.

Så även om man vill köpa in extra gäster, så verkar det inte gå.
 
Toppen