Senaste nytt

Välja plats på Austrian Airlines

Bryant

Medlem
Hej!

Går det att i förväg välja plats på en Austrian flight som inte är bokad via aua.com? Eller måste jag vänta tills det är dags för check in?
 
Hej!

Går det att i förväg välja plats på en Austrian flight som inte är bokad via aua.com? Eller måste jag vänta tills det är dags för check in?

Försökte googla lite, det verkar som det ska gå genom att ringa in till dom.
Ska kika vidare och se om jag hittar ett mer klart svar.

+46 770 82 73 73 hade jag prövat slå en signal till. (Austrian Info & Service)
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Är det inom Europa? I economy?

Jag tror att Austrian precis som Lufthansa bara tillåter förbokning av sittplats inom Europa för egna Senator/Hon Circle medlemmar, samt givetvis i business class.
 

Bryant

Medlem
Tack för hjälpen! Jag det är ekonomi inom Europa. Jag kommer åt bokningen vis SAS.se men kan bara välja stol på SK flighterna. Inte hela världen :). Men återigen tack.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Det stämmer som Jacob säger, LH-gruppen tog bort förmånen att i förväg få välja plats i ekonomiklass för Star Gold för ett par år sedan. (SAS har dock kvar denna förmån för alla Star Gold).
 

Robert flysas

Moderator
Ett tag sedan denna tråd var aktiv, letar efter hur jag kan välja säte på Austrian. Bokad award via SAS. Business. 4 Austrian flighter, 2 SAS flighter. SAS går att välja men sen testade jag Austrian appen och Lufthansa appen. Austrian visar bokningen men går inte att välja något. Tacksam för tips. Gott Nytt År alla:)
 

Robert flysas

Moderator
Fick svaret vid inloggning på datorn hos Austrian -
Går inte att välja platser online just nu. Man skall ringa in och boka detta.
 

Robert flysas

Moderator
Tack @palmen @KED
Ringde SAS som kunde lägga in säten. Gick ej via Classic sidan, troligen tillfälligt då det stod samma hos Austrian ”går ej för tillfället”. Messenger också be idé:) Gick fönster på 3 av 4 Austrian flighter så är nöjd:)Tack igen
 
Toppen