Senaste nytt

Uppgradera Turkish airlines

Evasch

Medlem
Håller just på att sätta mig in i alla regler och tips och trix för att nå den ultimata semesterupplevelsen.

Har bokat en resa från ARN - BKK i juni. Hade inte möjlighet att ta en eurobonusresa för att jag hade inte tillräckligt med poäng och platserna började gå åt och jag blev lite stressad. Nu när jag har bokat så inser jag att jag har klass L och kan inte uppgradera. Börjar då fungera på hur det här funkar, klass Y och B går att uppgradera från economy till business, men hur gör man för att boka i dom klasserna via t.ex. Momondo? Och finns det några bra genvägar för att få min uppgradering i alla fall eller är det bara att acceptera läget och drömma om nästa resa :)
 
Om du går via Momondo kan du inte påverka din bokningsklass, du kan bara (i bästa fall) se den hos vissa resebyråer, t ex Expedia. ITA Matrix och BookWithMatrix.com är betydligt bättre om man vill boka en specifik bokningsklass:
ITA.png

Results.png

Som du kan se är uppgraderingsbara biljetter så dyra att det oftast blir billigare att köpa en businessclassbiljett från första början istället.
 

Evasch

Medlem
Okej, då är det bättre planering som gäller. En följdfråga, på SAS så kommer det flera Eurobonusresor 3 mån innan avresa men hur är det när man söker på Star allians biljetter, gäller det att vara ute i tid eller är det bra att halte is i magen om man missat att boka tidigt.
 

Canadien

Medlem
Okej, då är det bättre planering som gäller. En följdfråga, på SAS så kommer det flera Eurobonusresor 3 mån innan avresa men hur är det när man söker på Star allians biljetter, gäller det att vara ute i tid eller är det bra att halte is i magen om man missat att boka tidigt.
Bra att vara ute i god tid, vissa bolag släpper biljetter 330 dagar i förväg. Sedan släpps det ibland ytterligare senare, t ex vid 90 dagar som du nämner. Olika bolag gör olika. På Lufthansa kommer det ofta en eller två platser i business någon vecka innan avgång ifall planet inte är fullt. Grundregeln är att boka om det finns plats. Är ju gratis att avboka. Just Turkish som denna tråd handlar om brukar släppa platser 330 dagar i förväg (just nu t o m 12 Nov 2018)
 

Evasch

Medlem
Bra att vara ute i god tid, vissa bolag släpper biljetter 330 dagar i förväg. Sedan släpps det ibland ytterligare senare, t ex vid 90 dagar som du nämner. Olika bolag gör olika. På Lufthansa kommer det ofta en eller två platser i business någon vecka innan avgång ifall planet inte är fullt. Grundregeln är att boka om det finns plats. Är ju gratis att avboka. Just Turkish som denna tråd handlar om brukar släppa platser 330 dagar i förväg (just nu t o m 12 Nov 2018)
Jaha, är det gratis att avboka? Bra att veta! Finns det någon gräns på tid innan som man behöver avboka?
 
Toppen