Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Gus

Medlem
Sedan har ju, som nämnts, alla befintliga kunder möjlighet till att ge 100:-/få tillbaka 100:- genom personlig inbjudan
Bara nere på 50 kr nu. :confused:

Förresten. Får man ingen vattenflaska på uber black längre? :( Jag lurade i min vän att åka uber black för vattenflaskans skull eftersom han var så törstig. Men tydligen fick han inget vatten.
 

dino_81

Medlem
Bara nere på 50 kr nu. :confused:

Antagligen har tjänsten blivit tillräckligt populär nu varför Uber inte längre behöver "locka" nya kunder (och dess "värvare") med mer än 50 kr?

Förresten. Får man ingen vattenflaska på uber black längre? :( Jag lurade i min vän att åka uber black för vattenflaskans skull eftersom han var så törstig. Men tydligen fick han inget vatten.

När jag tänker efter var det ett bra tag sedan jag fick en vattenflaska i Black. Hur är det med Lux?

Generellt kan jag nog anse att servicen har blivit något sämre sedan tjänsten kom till Stockholm. Kan det vara så att man var extra noga och service minded i början? Lite som med vattenflaskan...?
 

Sleipner

Medlem
Förra veckan när jag kom hem till FLL så tog jag Uber hem och noterade då en dekal på stolen som förklarade att "Tip" inte längre är inkluderat i UBER´s pris och att jag som passagerare uppmanas att lämna dricks då, detta ska vara från 22 sep

Hur är det i Sverige är detta något nytt påfund eller bara i USA kanske? någon fler som noterat?

Hela grejen är att bara kliva in och ur, så skönt slippa fippla med dricks särskilt här i staterna (går inte lägga till tip via appen heller)
 

mha321

Medlem
Förra veckan när jag kom hem till FLL så tog jag Uber hem och noterade då en dekal på stolen som förklarade att "Tip" inte längre är inkluderat i UBER´s pris och att jag som passagerare uppmanas att lämna dricks då, detta ska vara från 22 sep

Hur är det i Sverige är detta något nytt påfund eller bara i USA kanske? någon fler som noterat?

Hela grejen är att bara kliva in och ur, så skönt slippa fippla med dricks särskilt här i staterna (går inte lägga till tip via appen heller)
En grupp Uber-förare vann en stämning mot Uber och får efter den rätt att begära dricks. Däremote behövs det inte på något sätt betalas nu heller, men de får möjligheten att be om det (vilket tidigare var explicit förbjudet enligt deras avtal).

Risken är väl stor att du får en dålig rating om du inte lämnar tips, men samtidigt är det ju inte så lätt när man inte har cash, vilket ju är en av anledningarna att välja Uber.
 

Tommy

Medlem
När jag signade så fick jag uppge hur mycket dricks jag ville lägga till på notan så att det dras på kortet men det var några år sen, jag har inte fått någon info om några ändringar.
 

mha321

Medlem
När jag signade så fick jag uppge hur mycket dricks jag ville lägga till på notan så att det dras på kortet men det var några år sen, jag har inte fått någon info om några ändringar.
Den tjänsten gäller så vitt jag vet bara för UberTaxi, alltså när Uber används för att boka en helt vanlig taxi genom partner. Inte för Uber själva.
 

bnr

Medlem
Generellt kan jag nog anse att servicen har blivit något sämre sedan tjänsten kom till Stockholm. Kan det vara så att man var extra noga och service minded i början? Lite som med vattenflaskan...?
Uber var grymt i början, åkte hela tiden för några år sen. Chaufförerna som körde då hade generellt ambitionen att vara Uber-chaufförer och leverera det där lilla extra, enligt min uppfattning.
Black och Lux var riktigt bra båda två.

Nu är Black i många fall nästan sämre än t.ex. Taxi Stockholm, jag tror att anledningen är att Uber blivit en samlingsplats för en hel del friåkare samt några mindre bolag som kör för sig själva och för Uber.
Det enda de gör är att plocka bort de magnetdekaler och den skylt de har på taket när de väl får en Uber-körning.
Resultatet blir en bil som är svart och inte har dekaler, men chauffören är inte speciellt bra.
 
Toppen