Senaste nytt

Turkish Airlines vägrar boka om en flexibel biljett - Vad göra?!

ticcen

Ny medlem
Smuffe var väg och pratade med Turkish på manila kontoret. Verkar som våra biljetter hamnade i kategorin IT strul.
Dvs vårat flyg som ska gå i framtiden redan stog som avgått.

Så Turkish kunde inte ens boka om biljetten åt oss pga deras system sa att planet redan har gått.
Men de skulle lösa så vi kommer hem lovade de.

Fortsättnings följer :)
 

Smuffe

Medlem
UPDATE:

Min kontakt på kontoret här på NAIA kunde konstatera att det är klart att vi inte har några ombokningsavgifter.
Hon tog kontakt med sin supervisor som gav henne tips om hur hon skulle koda om biljetterna för att kringgå vad systemet sa att flighten redan hade avgått. Hur detta är möjligt är en gåta då biljetterna är utställda för den 15 juni.
Därav går det inte att boka om biljetterna till de datum som vi vill flyga.

Detta gick inte heller så hon har tagit mitt mobilnummer och mailadress och kommer en eller ett par gånger per dag för att försöka boka om biljetterna samt ta kontakt med huvudkontoret i Turkiet.
Oavsett så var kommer våra datum gå igenom, frågan är bara när...

Jag flirtade lite och hörde mig för med anledning av allt strul, om vi kanske kunde få någon liten kompensation, typ en uppgradering.
Hon smålog lite och skulle se vad hon kunde göra, annars är det sjukt billigt att uppgradera till business class, $499 i incheckningen så det är helt klart ett alternativ. :)

Uppdatering följer när vi vet mer.
 

Smuffe

Medlem
God morgon gott folk!

Då har jag en uppdatering kring hela spektaklet.

Årets medarbetare på Turkish Airlines arbetar med biljettering på Manilakontoret.
Hon hälsar även att jag kan be andra kontakta henne om det uppstår problem, just so you know. :)

Biljetterna är utställda till både mig och min kollega på separata datum.

Jag frågade henne om hon kunde förklara vad som hade hänt och varför det blev såsom det blev så att jag lär mig hur man ska handskas med problemet om det skulle uppstå i framtiden samt hjälpa andra.
Hon förklarade följande:

"I think the errors occured because we already made a changes before, that is why it is not possible to change it online, but if its the reason their advise should be 'you have to go to any Turkish Airline Office for any changes.'
In case it happen again to you or anybody you know, please do not hesitate to email or contact me any time.

I would be glad to help you."

Så skulle det uppstå med något problem med en internationell THY-flight så har vi en kontakt här på kontoret i Manila.
Jag räknar med att det inte är de mest basic frågorna utan när det blir motsvarigheten till tappad livslust eller banka pannbenet mot en vägg... o_O:rolleyes:

Slutet gott, allting gott.
Nu väntar uppgradering till biz för $499 vid incheckning, 4x miles och ro iland guldet för två år så att jag kan regga hos SAS därefter.
 
Toppen