Turkish Airlines och Istanbul lounge

Diskussion i 'Star Alliance' startet af Lödtomten, 13 Juli 2019.

1. Lödtomten

Lödtomten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker för ovanlighetens skull Turkish via Istanbul och tänkte besöka loungen men se den höll på atr stängas(!?) 06:30 på morgonen och jag blev hänvisad till IGA istället. Ställde mig inte i den kön (se bild), då kan jag hellre vänta vid gaten. Inte funkar fri wifi heller, det kommer inget SMS. Hade en skvätt data kvar på företagsroaming ändå men... brukar det vara såhär på Istanbuls flygplats? Då undviker jag nog den framöver...[​IMG]

rosenstam synes godt om dette.
  2. igelkotten

igelkotten Medlem

By:
    London
    Märkligt. Turkish lounge ska vara öppen 24/7.

3. SilverJonten

SilverJonten Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var elproblem i Miles and morse loungen så den var stängd.
    Business loungen var öppen som vanligt dock stod det som du säger nån idiot nedanför och hänvisade till IGA tills det kom en tjej och ordnade till det hela då killen var ute och cyklade.
    På vanligt trevligt turkisk maner utan nån form av ursäkt eller liknande dock..

Lödtomten synes godt om dette.
  4. Lödtomten

Lödtomten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jahaja, nu kom SMSet för fri internet fram, fast nu är jag ju hemma sen många timmar...

Turkish hub ISL imponerade inte den här gången. Hade jag bara otur? Är det en flygplats ni gärna väljer för en star alliance transfer?

5. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Istanbuls Turkish Star Alliance-lounge är den bästa jag hittills upplevt. 10-tal matstationer, vandrande massörer, mkt utrymme och riktigt gott käk och bra "fika". Bara att beklaga din upplevelse. :(

samet og Lödtomten synes godt om dette.
  6. pedantic

pedantic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det möjligtvis samma som man har tillgång till med Priority Pass?

7. Tonton

Tonton Medlem

För det första tror jag att @Sir Lemon menar İstanbul Havalimanı (IST) eller Istanbul Atatürk (ISL - vilket var IST förut...), och inte Istanbul Sabiha Gokcen (SAW).

För det andra är svaret tyvärr nej, vad jag förstår. Med PriorityPass kommer du åt ISG-loungerna, inte Turkish egna lounger.

pedantic, Berglund og Sir Lemon synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!