Senaste nytt

Tjänstebilstråden

agehall

Medlem
Orka mecka med DEFA på tjänstebil, det räknar jag inte.
En hel del eftermonterar detta vid leverans (eller iaf gjordes det tidigare, jag har inte köpt en ny bil på ett par år så det kan ju ha ändrats). Hursomhelst, för dig som köpare/brukare är det ju same same då du inte själv installerar det hela.
 

Anfield

Medlem
Starta dieselvärmaren på distans, all info om bilen och säkerhetstänket. Jag kanske har missat något med andra bilars appar. För mig kändes X3:an bara ologisk körmiljö och jag saknade enkelheten som Volvo lyckats med. Vad saknar du i Volvo förutom den höga förbrukningen som för mig ligger på 0,72 med D4 AWD.


Har varit med Volvo nu i snart 5 månader kört drygt 2500 mil.
Appen funkar kanon ! verkligen smart ! Bilen har allt jag behöver och motorn känns bra.
Men det ska den väl göra när den slickar i sig 0,8 l/milen ( Kör nästan bara motorväg 140ich)
Så här långt är jag mycket nöjd, fast val av märke inte var mitt !
Bilen är en Volvo XC70 II D4 AWD Classic Summum Polestar.
Och valet föll på denna då det var den som familjens odågor fick bäst plats i.
 
En hel del eftermonterar detta vid leverans (eller iaf gjordes det tidigare, jag har inte köpt en ny bil på ett par år så det kan ju ha ändrats). Hursomhelst, för dig som köpare/brukare är det ju same same då du inte själv installerar det hela.
Volvo on call och ger mer än en DEFA kostar 8900kr(-rabatt) och av detta reduceras förmånsvärdet med 4000kr pga körjournalen.
 

Valley

Medlem
Starta dieselvärmaren på distans, all info om bilen och säkerhetstänket. Jag kanske har missat något med andra bilars appar. För mig kändes X3:an bara ologisk körmiljö och jag saknade enkelheten som Volvo lyckats med. Vad saknar du i Volvo förutom den höga förbrukningen som för mig ligger på 0,72 med D4 AWD.

Några saker
- Betydligt bättre Hands Free system
- Info.systemet mycket bättre. Förutom smidigheten, har jag både kalender och e-Post i "Navi'n" Och så kan jag ringa upp direkt från kalender.
- Komfortöppning dörrar och baklucka
- Heads up (tror inte det gick att få till XC'n när jag tittade)
- Galgar som tillbehör
- Riktigt placerade mugghållare
- Inställningsmöjligheter på stolarna
- Bättre 4-hjulsdriftsystem
- Automatlådan - Outstanding
- Dragkrokslösning
- (Bättre baksäte)

Och så är den en 20 - 30 tusenlappar billigare/år att köra runt i.
När det gäller mjuka värden så får jag ett mycket, mycket bra bemötande av min BMW-handlare (väldigt individuellt). Hos Volvo får man be om ursäkt och blir bemött som man vore en jobbig idiot.
Förutom det så är det en bättre ihopskruvad bil.
 

Valley

Medlem
Det där kan du få i vilken bil som helst, så det är absolut inget unikt för Volvo. DEFA har massor med prylar för att fixa sådant.

Personligen anser jag att Volvo är bland de sämsta bilarna man kan hitta. Möjligen med undantag för franska dito. Man sitter dåligt och körkänslan är obefintlig.
Nja, en bil idag skall ha allt som tillbehör. Ingen hit när man skall börja fixa med externa lösningar/system.

Orka mecka med DEFA på tjänstebil, det räknar jag inte. Sitter dåligt i Volvo, jag satt som på en hård parkbänk i X3 och andra Tyskar jag provat. Tycker jag sitter riktigt bra i R Design sätena. Enda bil jag suttit bättre i är SAAB.


Visst är känslan i en stol något personligt, men helt fel ute kan Volvo inte vara då man får pris för bästa stolar ganska ofta. Själv sitter jag mycket bättre i en Volvo än i vilken annan tysk bil som helst. Har dock inte hunnit att känna efter i nya 90-serien än men jag har svårt att tänka mig att Volvo skulle ta ett kliv tillbaka.

Och detta med stolar är ruskigt individuellt.
Sitter väldigt bra i Volvo komfortstolar. Deras sportstol fixar jag inte 5 mil i en gång. Gäller såväl XC 60 som nya XC 90.
Lite nervös när jag beställde X3 med sportstol, men det gick alldeles utmärkt. Fast, den ligger lite efter när det gäller deras komfortstol.
 

Valley

Medlem
Har varit med Volvo nu i snart 5 månader kört drygt 2500 mil.
Appen funkar kanon ! verkligen smart ! Bilen har allt jag behöver och motorn känns bra.
Men det ska den väl göra när den slickar i sig 0,8 l/milen ( Kör nästan bara motorväg 140ich)
Så här långt är jag mycket nöjd, fast val av märke inte var mitt !
Bilen är en Volvo XC70 II D4 AWD Classic Summum Polestar.
Och valet föll på denna då det var den som familjens odågor fick bäst plats i.

0,8 är väl idag väldigt mycket.
Snittade 0,67 Munchen - Karlstad i min 530d x-Drive. Då låg jag på nästan 170 i snitt till Danska gränsen.
Idag med uteslutande långkörning ligger jag på 0,59 (liten stackars 4:a under huven dock :()
 
Några saker
- Betydligt bättre Hands Free system
- Info.systemet mycket bättre. Förutom smidigheten, har jag både kalender och e-Post i "Navi'n" Och så kan jag ringa upp direkt från kalender.
- Komfortöppning dörrar och baklucka
- Heads up (tror inte det gick att få till XC'n när jag tittade)
- Galgar som tillbehör
- Riktigt placerade mugghållare
- Inställningsmöjligheter på stolarna
- Bättre 4-hjulsdriftsystem
- Automatlådan - Outstanding
- Dragkrokslösning
- (Bättre baksäte)

Och så är den en 20 - 30 tusenlappar billigare/år att köra runt i.
När det gäller mjuka värden så får jag ett mycket, mycket bra bemötande av min BMW-handlare (väldigt individuellt). Hos Volvo får man be om ursäkt och blir bemött som man vore en jobbig idiot.
Förutom det så är det en bättre ihopskruvad bil.
Kanske har missat något, jag som bara värderar enkelhet och appen. Sedan har jag 100m till Volvo och 8mil till BMW handlare.
 

Anfield

Medlem
0,8 är väl idag väldigt mycket.
Snittade 0,67 Munchen - Karlstad i min 530d x-Drive. Då låg jag på nästan 170 i snitt till Danska gränsen.
Idag med uteslutande långkörning ligger jag på 0,59 (liten stackars 4:a under huven dock :()


Japp ! E-klassen jag hade innan Volvon drog 0,65.
Men sedan har jag absolut ingen ekonomisk körstill tyvärr.
 

BOTL

Medlem
Allt det finns i bmw, i appen. Volvo är nog inte mycket säkare än en bmw eller audi, även om det har lyckats i reklamen att trumma in säkerhet.

Men en BMW kör man, en volvo åker man i.
Sorry jag är lite färgard, blå och vit, när det kommer till bilar:p

Helt enig, kört lite Volvo och visst de funkar som Taxi men det är fan inte förarens bil, eller passagerarnas. Överpriser också även om de försöker etablera sig i premiumsegmentet.

Sen det där med aktiv säkerhet, en bil som har väghållning klarar av att väja.
 
Toppen